pátek 30. října 2020

Eine Simulantenbande!

Pošuk- náš kocour- drží zatím ze všech našich nebožtíků nejdéle. Nejdřív jsme proti své vůli měli Silvestra,  zaběhlou kočku kterou jsme si ihned oblíbili, ale bohužel po pár dnech se našla majitelka. Pořídili jsme náhradnici Pipinu, vydržela rok, byla nemocná už od kotěte. Po Pipině byl Charlie Chaplin Škodovka, zase rok, prchnul.  A nyní Pošuk, stále drží. Doporučuji přečíst článek Hedvábně hebký možná to pomůže pochopit úmrtnost či útěky koček. 

Zatímco Škodovka nás oslňoval svou inteligencí, aportoval a dokonce jsem ho naučila za pamlsek válet sudy, Pošukovi příroda tolik inteligence nenadělila.  Možná právě jeho hloupost zařídila, že doposud nezemřel nebo neemigroval, slabou mysl prostě tyto možnosti nenapadnou.

Pošuk minulý týden přišel z noční toulky zničenější než obvykle. Teatrálně kulhal k misce se žrádlem a sotva se doplazil do pelechu, kde těžce oddychoval. To je divné, prohlídla jsem tlapky, a najednou koukám, v srsti má krvavou skvrnku. Když jsem srst odhrnula, měl tam dírku jako by dostal ránu vzduchovkou. Je to jasný, jedeme na veterinu. Kocour si ránu začal čistit.

Jsme v čekárně na veterině. Opírám si hlavu, zavírám oči a čekám, až přijdeme na řadu. Najednou slyším:

"Nešpinkej! Ty máš ale panděro, zastlč to pandělo"  

Probouzím se překvapená, kdo si dovoluje, mě budit a ještě komentovat můj pupek. Je to slečna naproti a šišlá na štěňátko. Jsou tam oba, otec i matka štěňátka a tím nemyslím psy. Oba šišlají. Pak ti psi mají mluvit normálně, mám sto chutí je napomenout, aby na něj nešišlali, nebo mu to zůstane. Stejně jako u klasických lékařů, na veterinu si zejména starší dámy chodí poklábosit. "A co mu je?" Klasická hláška z veteriny. Postupně se svěřují všichni návštěvníci čekárny, nekaká, blinká, očkování a pak přicházím já s triumfálním postřelením vzduchovkou. Všichni lítostivě pokyvují, vyhrála jsem soutěž o největšího chudáčka.  

Přicházíme na řadu,  "Tak mi tu ránu ukažte" říká veterinářka a mezitím jí zvoní telefon, mám asi dvě minuty na hledání dírky 1x1 mm v husté srsti. Pošuk má fungl novou luxusní, hustou, hřejivou, neprodyšnou, snadno čistitelnou zimní srst a já už to nemůžu najít! Měla jsem zranění označit fixou, honí se mi hlavou. Lékařka dotelefonovala, tichým zahnabeným hlasem jí svěřuji, že díru již nemohu najít. "Ukažte mi, jak tedy chodí." Pokládám ho na zem a Pošuk zaleze pod rentgen,  celkem rychle, zcela plynule a bez kulhání. Je mi trapně. Dostává pro jistotu injekci, aby si příště nevymýšlel, zaplatím pětistovku a jdeme domů.

Kocour posílen injekcí zřejmě nějakého kvalitního matroše vesele honí na dvorku králíka a nic mu není.  Mně běží hlavou hláška ze Švejka "Výplach žaludku a klystýr. Eine Simulantenbande!" 

Takže tak, simulantům zdar!

Vaše Helga

Chtěla jsem sem dát normální fotku Pošuka, ale tohle jsem našla v mobilu, Kvítkovo dílo z nějaké aplikace, myslím, že celkem výstižné.









20 komentářů:

  1. Zázrak, samozarůstací kočka! Jestli jste tu díru neobjevili ani později doma, zkontrolovala bych, jestli nemáte třeba v garáži nebo ve sklepě schovanýho Ježíše...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě už jsem to doma raději ani nehledala. Aneb neopravuj co není rozbité, zlaté pravidlo.

      Vymazat
  2. Asi něco ve vzduchu. Já se dnes lekla, že je po dalším morčeti. Když jsem prošla kolem klece, zapomněla (2x po sobě!) předvést záchvat hladu a jen rozplácle ležela v kleci...
    Než jsem uviděla zbytek nedojedené mrkve, který jsem dnes ukrojila o kus větší než obvykle. Očividně i morčata mají nějaké hranice žravosti, což mě po čase docela překvapilo, neb o tomto jsem nějakou dobu pochybovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. takže teď se ukázalo, že to morče není zas taková hérečka, má hlad a nedáte mu najíst a když mu jednou najíst dáte, tak se divíte, že neřve hlady :-D. Pravda zvítězí :-)

      Vymazat
  3. Tak tomu říkám regenerace! Jak praví klasik: Táhni a srůstej! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo kocour by severní pól dobyl levou zadní, nic by ho nezastavilo

      Vymazat
  4. Ve čtvrtek jsem byla s kulhajícím Edou u veterinářky, asi opět spadl.
    Po příjezdu chodil naprosto v pohodě, vypadalo to, že problém mám já, s hlavou. Do momentu než ho lékařka vyšetřila kolem páteře, to mne tak pokousal, že jsme byli všichni od krve, mé.
    Zvířátkům zdar !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmm takže je to běžné, že kočky zatloukají na veterině a tváří se zdravě? Nějaký problém určitě měl, no snad už nemá, ty kočky se z toho vylížou.. sice má asi o jeden život míň, ale žije :-) A jak to u vás dopadlo s páteří?

      Vymazat
  5. Jak já jsem ráda, že to dobře dopadlo. A bylo to skutečně k zasmání :-) Povedená příhoda - nu jo, kočka, šest životů... nebo jich je víc? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, jsou to houževnatá zvířata a když se nejedná o nějakou přešlechtěninu, vydrží toho hodně..

      Vymazat
  6. Za pětikilo dobrý článek...:-D

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé popsáno, ještě teď se směju! :-D Taky jsme měli jednoho velmi inteligentního kocoura a jednoho naprostého tupečka. Obojí mělo svůj půvab :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejsmutnější je, že ten tupec nakonec propluje všemi nástrahami života.. jestli to takhle není náhodou i u lidí, ti tupí se mají líp :-), jim to prostě nedojde

      Vymazat
  8. Kvítek má fakt výtvarný talent! :D :D

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám pocit, že na vteřině honí prachy.. Vždycky navrhuji kdovíjak vyšetření..

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to ma pobavilo! :-D
    Kočkoš je úzasný!

    OdpovědětVymazat