sobota 3. října 2020

Když se bojíš vlastních muškátů

Když nastane ten posvátný okamžik, kdy jsem sama doma, vypukne hysterie. Pobíhám po domácnosti, a najednou nevím, co si s tím volnem počnu. Co dřív? Musím nutně vytřídit skříně podle Marie Kondo, podívat se na zanedbaný záhonek a vytrhat, co tam roste, jestli okrasné rostliny nebo plevel se rozhodnu podle toho, čeho bude míň. Chci si tajně zahrát na malé elektronické piáno, zazpívat karaoke, a neohrozit tím vývoj svých dětí a poslední mikroskopické zbytky iluzí mého manžela. Chci si dát  lžičku arašídového másla tajně do pusy a nedávat tak špatný příklad dětem a podívat se na všechny horory a thrillery. 
 
Skříně jsem stihla, přede mnou se jako pět modrých medůz válí pět odpadkových pytlů. Jsou plné oblečení, kterému jsem se slzami v očích děkovala za to, že mně a mé rodině sloužilo se ctí a vší parádou. To vše jen proto,  abych následující týden šla s Livií darovat krev  a poté při second-handových orgiích v důsledku volného dne donesla tři růžové igelitové medůzy zpátky. Nutno dodat, že všechny balíčky složené s láskou podle Marie Kondo jsou sežvýkané, jakoby je skládala cvičená surikata a skladovala ve sloní zadnici. 

skládání "na výšku" podle Marie Kondo a cvičených surikat

Záhonek hyperaktivně  poházím sušeným koňským trusem, zryju, vytrhám všechno, o čem si myslím, že je plevel, kvetoucí plevel nechávám, jinak by tam nic moc nezbylo. Hnůj se rozmočí a ještě další dva měsíce dodává našemu dvorku a přilehlým 500 metrům sousedních pozemků aroma luxusních koňských stájí, až mám nepopsatelnou chuť si od srdce zařehtat. 

Na zpěv a piáno nezbývá čas, je večer. Čas na horor. Pouštím si "The Boy" o holce, která se má v Anglii starat jako chůva o porcelánovou panenku chlapce. Moc se bojím. Ale ještě ne dost, přidávám "Ve vysoké trávě" napínavé, trochu blbost, ale při cestě do postele foukne vítr a muškáty za oknem se děsivě pohybují jako travnaté pole v hororu. Jsem dospělá, rozumná, vyzrálá žena, přece se nebudu bát blbého hororu. To si v duchu říkám, zatímco sprintuju ke dveřím, zamykám, a s válečkem na těsto běžím po schodech do postele, abych se ujistila, že pod postelí není the boy. Arašídové máslo jsem nestihla, ale na to kašlu, protože by mě mohly požrat muškáty. 

Jsi spokojená Helgo? Ptám se s hlavou pod peřinou, s válečkem v ruce a mobilem v druhé. Jo jsem, protože takhle přesně nakládá dospělá rozumná vyzrálá žena se svým volným časem, kterého má pomálu. 

Takže tak

Vaše Helga


Bronzová plaketa, už jsem vypustila 5 litrů krve!





18 komentářů:

  1. Koukám, že mám děsný mezery, Marii Kokondu vůbec neznám...! :-D
    Já mám všechno malý, malý byt, malou zahrádku za oknem, malou šatnu, tak mě na válení a seriály zbývá daleko více času...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je asi nějaká móda, baba je na netflixu, ale i na youtube,k úklidu mám přirozený odpor a asi to s trochou vůle jde zvrátit, musela jsem to vyzkoušet, ona je taková zvláštně vyrovnaná a radostná z těch jejích malejch balíčků.

      Vymazat
  2. P.S Dyzajn plakety by měli nějak zmodernizovat, vypadá jak Řád práce nebo něco takovýho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jo, pak by to možná i někdo nosil :-) takhle v tom vypadám docela blbě, když si to připnu na pyžamo

      Vymazat
    2. Přesně to mě taky napadlo. Kdybys měla nějaký khaki sako, tak bys s tím vypadala jako severokorejská plukovnice!
      Akci čistá skříň mám taky za sebou. Zkusila jsem tentokrát poprvé online výkup oblečení v představě, jak to bude easy a jak Psice - chytrá hlavička vydělá. Nakonec to dopadlo vytvářením šíleného inventarizačního seznamu, za který by se nestyděl ani Schindler a táhnutím mega krabice na poštu (osobní hrdost mi nedovolila nechat to Emovi, který to odsuzoval jako kravinu hned od začátku). Výsledek po odečtu tučné částky za poštovné bylo 150 CZK. Napříště si je ráda odpustím a přenechám to k vytřídění bezdomovcům u konťáku. Každopádně, bezdětným dnům zdar a ať jich není nikdy málo!

      Vymazat
    3. Jo a ještě filmový tip na příště: V zajetí démonů. Je to příběh podle skutečných událostí o matce posedlé démony, která málem vyvraždila svou rodinu, enjoy! Tak nějak od tý doby držím horrorový půst;)

      Vymazat
  3. V životě bych se nedívala večer na horor, když jsem sama doma!Nebo abych v bouřce byla jinde, než v posteli!To i těm muškátům rostou za okny psí hlavy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo a Helgo, za tu krev bys měla dostat spoustu dárků, to je moc potřebná činnost!
    Kolik lidí pomůže zachránit! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-), pro mě je velká odměna ten jeden volný den z práce, dovolenou mám po létě většinou celou vyčerpanou a takovej jeden den volna jen tak z ničeho nic je slast.

      Vymazat
  5. Dnes jsem si v almarách udělala armádní komínky, jsem zvědavá, jak dlouho vydrží. :-)
    Poslední horor jsem viděla před dvaceti lety, upřímně, není to můj repertoár.
    To já se spíš laskám s nějakým dortíkem. Ten ubližuje figuře, ale psychiku ladí.

    OdpovědětVymazat
  6. :-) Tak to je přesné.
    Fakt je, že vždy, když se mi dříve naskytl "volný" čas bez dětí, na odpočinek - tak jsem byla strhaná, jak borůvka. :-)

    Skládat nastojato hadříky mi připadá dobré třeba do šuplíku, ve skříni si to v reálu funkční moc neumím představit.

    A blahopřeju k bronzové plaketě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky mi to přijde praktičtější do šuplíku, ale i v té skříni mám zatím menší bordel, než když jsem vytahovala nějaké triko zespod, no uvidíme. A děkuji :-)

      Vymazat
  7. Gratuluji ku plaketě. 5 litrů, to už je pořádný upír! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Skládání na výšku mě zaujalo, to by mě tedy samu od sebe nenapadlo. A k bronzové plaketě gratuluji, zdatně kompenzuješ nás všechny, kteří krev nikdy moct darovat nebudeme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky by mě to nenapadlo hlavně to je speciální způsob aby to i samostatně stálo a nehroutilo se to, neboj, dárců tam je vždycky velmi dlouhá fronta, je to pořád dobrý, hlavně chlapi tedy, my ženy jsme znevýhodněné že krvácíme i z jiných částí, a to by se správně chodit nemělo nějak před a po a při, jenže to ti pak zbyde v podstatě týden na darování, takže tohle pravidlo ignorujeme :-)

      Vymazat
  9. Na horory nikdy nekoukám, pak bych taky sprintovala ze záchoda do postele, i když to mám tak šest metrů :D.

    OdpovědětVymazat