pondělí 23. listopadu 2015

Zelená Livie

Hihňáme se a pyšné na ten šlechetný krok, který se právě chystáme udělat, hledáme v nemocnici oddělení hematologicko-transfúzní. "Vidím rohlíky!" volám. "Vidím čaj!" volá moje milá kolegyně Livie. Radujem se a hopsáme, našly jsme to! Každá bereme po rohlíku, čepujeme čaj, usedáme a hodujeme. Nervozitu skrýváme za chichot a vtipné poznámky. Když jsme se dostatečně nadlábly, čekáme a sledujeme ten mumraj. "Asi bychom si měly stoupnout do nějaké z těch front", říkám. "Asi jo" souhlasí Livie. A sedíme dál. "Já asi omdlím" říká Livie, "Já asi taky" uklidňuju jí. Chvíli se domlouváme, která bude kterou podpírat a křísit.

Jdem do toho, vstáváme, fasujeme kalíšky na moč a nějaký formulář. Jdeme souběžně na záchod, čůráme. "Ty vole, pochcala jsem si ruku" hlásím z kabinky. "Ty vole, pochcala jsem formulář" ozývá se na podporu z vedlejší kabinky" Stojíme frontu na odběr. Livie začíná měnit barvu na bílou. Konec srandičkám, konec humoru, s vážnou tváří mi oznamuje "tohle je naposledy, co jsi mě k něčemu takovýmu hecla". Přicházíme na řadu, Livie mění barvu na hráškově zelenou. Na lehátku upadá do lehkého kómatu, odběr se sice zdařil, ale musí pak ještě ležet v sesterně na lehátku. Po půl hodině ji přebírám od sester, držím ji na nohou, mumlá něco nesrozumitelného. Cože? Vzchop se, co je to půl litru krve? Co chceš? Z jejích promodralých a prozelenalých úst se ozve "kafe a cígo", dotáhnu ji ven, barva se začíná vracet k popelavě šedé, máme vyhráno.

Tohle se stalo před 5 měsíci. Pozítří se chystáme zase. Už pár dní si dodáváme odvahu a chichotáme se, hádáme se, která bude kterou podepírat. To dáme, držte nám palce .. nic není "naposledy".

4 komentáře:

  1. jo jo dávat krev není sranda, ale nevím teda kafe a cígo není nejlepší řešení :) tak ať vám to vyjde

    OdpovědětVymazat
  2. To je skvělý. Zvláště ten pochcaný formulář mě pobavil. Vím, jaké to je dávat krev nebo plazmu, ale takhle vtipně bych to asi nikdy nepojmula.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to mě dobře pobavilo.Výstižné.Musel jsem v září na preventivku do nemocnice,tlak mi sestřička naměřila 90 na 180 a žílu našla až napotřetí.Prý syndrom bílého pláště

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jste to pred 5i mesici zvladky hezky, doufam, ze i ted probehl odber v podobne veselem duchu.

    OdpovědětVymazat