neděle 11. listopadu 2018

Hedvábně hebký

"Mami, Kvítek stříká kondicionér na kocoura!", žaluje Zora, která pět minut předtím vozila kocoura po domě v zavřené krabici, koukala mu z ní jen hlava, i když krabice byla zavřená. Nechci vůbec vědět, jestli po dobu projížďky mohl vůbec dýchat.
"Kvítku polož ten kondicionér!"
"Já na něj nestříkám."
"A od čeho je mokrý?"
"Vyválel se v umyvadle."
Byl to perný den, z práce sprint do posilovny, mám čas rozplánovaný přesně na minuty, rychle odcvičit a do družiny, jedno dítě na kroužek, druhé dítě na kroužek a ještě nakoupit. Je to takový zmatený bizarní den, dnes obzvlášť. Začne to už v posilovně, zatímco cvičím, přiběhne chlapík, tipuju věk kolem šedesátky, nikdy jsem ho tam předtím neviděla. Zaujme mě svérázným pojetím rozcvičky. Nejdřív vitálně přiskočí ke stojanu, na kterém zcela mírumilovně a klidně visí asi šest podložek. Začne do nich boxovat. Poskakuje u toho celkem přesvědčivě, zřejmě bývalý boxer. Do toho metá kotouly. Trochu se bojím vstoupit do jeho teritoria, abych nedostala po hubě. Vidí moje obavy a praví: "Neboj se malá, ty mi neublížíš." Fakt se mi ulevilo.
Pak podle plánu družina, kroužky, nákup. Kupuji perníkové koření, pokladní zřejmě jede na tom samém co kolega boxer, a jak uvidí perníkové koření, začne zplna hrdla zpívat: "Po roce Vánoce Vánoce.." Zubím se na ní, že je jako moc milá a zpříjemní nám nákup svým výstupem. I přes svůj mizerný plat a mrzkou náplň práce dokáže být s písní na rtech nad věcí. Jen ukáže prstem na displej kolik mám zaplatit a začíná druhou sloku. Zaplatila jsem a chci jí popřát hezký den. Nepustí mě ke slovu, zpívá právě refrén. Když odcházím, mává na mě a volá konec písně.. "šťastné a veseléééé!" Perníkové koření mám v tašce, pokladní má zřejmě perník v krvi.

Je večer, sedím tupě na gauči a hladím kocoura, nad ničím nepřemýšlím, jen jsem unavená a zítra mě čeká další perný den. Hladím a hladím, kocour přede. Byl to fakt divný den. V hlavě mi zní stále dokola "Po roce Vánoce přicházejí", a kocour je tak hedvábně hebký, opravdu velmi velmi hebký.

Takže tak.

P.S. Nechcete-li vyhazovat peníze za vitamíny a výběrové granule pro vaše domácí miláčky, hebké srsti dosáhnete i levným kondicionérem.

10 komentářů:

  1. Ten váš kocour vůbec neroste..?!

    OdpovědětVymazat
  2. všímavá žena, Charlie se nám na jaře zaběhl, byť byl kastrovaný, stejně ho jaro strhlo.. máme od srpna nový kus.. Fredy Pošuk.

    OdpovědětVymazat
  3. Děvče drahé, měla jsem celý víkend vnučku a na férovku ...úplně jsem zapomněla, jaké je to jet na atomový pohon, pěkný poser. Musím uznat, že netuším, kde jsem dříve brala energii.     
    Jinak k tomu kondicionéru, bacha na to, kočka pak mají zánětlivé vřídky , oni tu lidskou kosmetiku moc nedávají.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: pevne doufám, že se jednalo o jednorázovou akci, je mi jasný že to pro kočku není úplně vhodné, zvlášť když to olize

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To nevadí, maximálně se posere, ale zánět kůže je daleko horší, to je na dlouho a blbě se to hojí.

    OdpovědětVymazat
  6. Zdá se vám vaše kočka málo hebká? Vyperte ji v Perwollu a zaručeně zhebne...Vidíš a u vás máte kondík, taky řešení
    A abys věděla, ta vánoční nálada už je i u nás.
    Tedy nevím, jestli v Bille za kasou, ale u nás doma jo.
    To dělá ta odpolední tma...

    OdpovědětVymazat
  7. Sedím ve škole, smeju se do mobilu a lidi na mě koukají jako na blázna. Moc hezky článek

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: hehe to je vtipný [7]: to mě moc těší, když se lidi usmívají nad mými příspěvky

    OdpovědětVymazat
  9. Vanoce dobry, ja si uz pres tejden kazdej den naprosto bezdecne zpivam Lucii- Chci zas v Tobe spat... uz je to tak dlouho, ze si rikam, ze si musim najit text, protoze ty ptakoviny co rikam, tam urcite nejsou. Nebo aspon ne takhle za sebou.Hele, Ketynka byla jednou na hlidani u tchanovcu. Bracha Pavlik se rozhodl ji vykoupat. Koupe a rika si, ze to nejak smrdi... von ji koupal v lososovym oleji

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherný kocourek! Zpívající pokladní je super :D.

    OdpovědětVymazat