neděle 28. října 2018

Souboj vlajek

Začal to náš soused, pověsil si malou vlaječku z okna, maličkou, takovou tu co se dává na auta, když jednou za tisíc let něco vyhrajeme. Dívám se na vlajku a jihnu, jak je to krásný, když vyvěsí vlajku někdo spontánně, nikoli jako za komunismu, kdy se to "muselo". Vzpomněla jsem si na svou první třídu, když jsme vyvěšovali vlaječky ve škole a já nutila rodiče, abychom si v devátém patře vyvěsili vlajku také. Rodiče se tvářili hrozně tajemně a nedovolili mi to. Konečně můžu vyvěsit tu vlajku z dětství a bez žádného diktovaného podttextu. Přece jen máme nějakou národní hrdost! Vyvěsíme taky vlajku. A my nejsme žádní troškaři, Zdenda zajel do baumaxu pro nějakou trubku či co, jako stožár. Je sice poněkud zmoklá, ale je tam a je to vlajka s velkým V. Visí u dětského pokoje, děti se jí trochu bojí, ale musí to přežít, hrdost je hrdost. Soused okamžitě odpověděl odvetou a vedle chcípáka vyvěsil vlajku větší, ale stále co do rozměrů vyhráváme. Dívám se z okna a kromě toho že se té soutěži hrozně směju, jsem fakt hrdá. Jsem ráda, že jsme překousli minulost. A hlavně konečně mám svojí vlastní vlajku a vyvěšenou a největší a nejkrásnější.

Čím víc vlajek, tím víc Čech,
Kdo nevlaje není Čech

Takže tak

Helga


10 komentářů:

  1. Ty bláho, to je vážně velká vlajka. Také jsem o vlajce přemýšlela, ale můžu mít leda taky chcípáka a jedině v truhlíku s chryzantémama...

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem nám na bytě vyvěsila vlajku. A mám hroznou radost, kolik těch vlaječek tady v Praze potkávám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek. Přeji hezký sváteční den.

    OdpovědětVymazat
  4. To je poriadne veľká vlajka. Kto by si bol pomyslel že takýto boj môže nastať. Pozor aby ste nezačali stavať mohyly.   

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: to teda je, akorát jak dneska celý den prší, ani si holka nezavlála[2]: u nás jich zas tolik není, to je dobře, že Praha to dohání[3]: díky! [4]: ale to vůbec není špatný nápad

    OdpovědětVymazat
  6. Hodně dobrá fotka a pěkné čtení

    OdpovědětVymazat
  7. To je opravdu dobrý nápad...včera jsem přemýšlela nad tím jakou tradici si s kluky udělat na státní svátky - aby je věděli že se něco slaví a proč...a ta vlajka mě vůbec nenapadla

    OdpovědětVymazat
  8. Nevlaju, ale o to víc mne těší, když čtu takový článek od srdce

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: díky [7]: tak nějaký svátek ještě bude určitě [8]: stačí vlát v mysli Dneska to tu zase frčí koukám na blogu, mizí mi samovolně fotky z článků? Co to?

    OdpovědětVymazat
  10. Paráda, stýská se mi v Anglii po domově, tak si možná taky vyvěsím vlajku! Jen nevím kam, bydlíme v přízemí...

    OdpovědětVymazat