sobota 26. listopadu 2016

Od kosočtverce k metalu

A už je to tady. Zora se uculuje:
"Mami, tohle je sprostý?".. a už maluje kosočtverec s čárkou.
"Jo Zori, a víš co to znamená?"
Zahihňá se: "Pindíka?" a ukáže přitom prostředníček.


Koktáme, doplňujeme se a vysvětlujeme. Vzpomínáme, že je to slovanský nebo keltský znak pro plodnost nebo ženu, vaříme z vody, ale fakt to tak plus mínus je. Předpokládáme, že keltský/slovanský znak už nebude tak vzrušující vyrývat do lavic a od kosočtverce se mladá odprostí tak rychle, jak k němu přišla. Uf, mrkneme na sebe a jsme rádi, že tuhle rodičovskou zkoušku jsme zvládli.

"A tohle je taky sprostý?" Chvilku kouzlí s prsty a vykouzlí něco jako paroháče.
"Jo, to je taky sprostý", tady už ale tápeme, potíme se, vzpomínáme na Kelty, vzýváme slovanské bohy, ale ani ti nám moc nepomáhají. Zdendu osvítilo, říká Zoře, že tohle můžou akorát dělat metalisti na koncertě.

"A co je to metal, to je něco jako rokenrol?"
Chytám se za hlavu, protože vím, co bude následovat. Zdenda napojuje PC do TV, tudíž i na zesilovač a repráky, a vyhledává na netu metal. A už to tu duní. Balím se a odcházím na domluvenou schůzku a jsem velmi ráda, že se seznamování s metalem vyhýbám.

Přicházím domů, kočka má ještě vytřeštěnější výraz než obvykle, Zora paří na metal a mává pěstičkou se vztyčeným ukazováčkem a malíčkem, Kvítek maluje na papír už asi stopadesátý kosočtverec.

A doprčic, je mi jasné, kdo zase dotáhne do školky kosočtverce a paroháče..

Tak tohle neokecám, Kvítek Kelty, Slovany ani metalisty ještě nebere. Uklidňuju se, abych mohla lépe spát:

Má nosit ze školky sprosťárny, nebo do školky sprosťárny, výsledek je stejný..

Kosočtvercům a metalu zdar.

7 komentářů:

  1. Někdy je život spravedlivý, kosočtverce řeší všichni rodiče, ale ne všichni s takovou grácií... Bude hůř, my (já+syn) máme stále v oblibě to sloveso, které Ti sem nechci psát...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Jednou na to ty děti stejně nějak přijdou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna tento týden jsem se dočetla, že fascinace přirozením nás provází od nepaměti, samozřejmě tím pánským více...v dnešní době si mladé slečny začaly místo oční linky malovat pánské přirození, takže bych se toho až tak nebála.
    A rolničky už také nejsou až tak trendy..hurá do metalových tonů, my jedeme v květnu celá rodina na Rammstein.
    Kouzelý advent§

    OdpovědětVymazat
  4. Kouzelný advent ! / to je málo kofeinu v krvi /

    OdpovědětVymazat
  5. keltský znak pro ženu, haha   můj známý, co má šestiletou dceru, říkal, že za ním přišla s otázkou: tati, co je to píča?

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Takhle přesně se zeptal Prvorozený asi v pěti letech (byli jsme na fotbale), byla jsem zbabělá matka a řekla, že je to tak sprostý slovo, že ani nevím, co to je... U Druhorozeného jsem už byla otrlá matka..!!!

    OdpovědětVymazat
  7. No vysvětlování některých věcí dětem je fakt obtížné, já mám mladší sestru a jeden rok za mnou chodila s velice zajímavými věcmi a já nikdy nevěděla, jak se z toho vykroutit. :)

    OdpovědětVymazat