čtvrtek 30. července 2020

O hraboších a úchylech

Přemotivována „balícím“ zážitkem na mé poslední cyklovyjížďce opět usedám na svůj stroj s očekáváním, co zábavného zažiji dnes. Tentokrát si dám cíl 30 km, sice vím, že pak nesejdu druhý den schody, ale je to potřeba. Vybírám kopcovitý terén, ve Pcherách funím do kopce po silnici a naproti mně pěkná, udržovaná starší paní, vyfiknutá, nalíčená, nejde se na ní aspoň na vteřinu nepodívat. Kouknu na ní a ona vyloženě na ten kontakt čeká a volá na mě: „A že se vám chce v tom vedru šlapat do kopce!“ Moje tiché vytí, kňučení, chrčení, pláč, smích, sípot a vrzání kolen jsou jí odpovědí. Nechce, ale co mám dělat karanténa + dovolená = 5 kg navíc. Zamačkávám sebelítostivou slzu v oku a chrčím dál. V polích mi mezi koly probíhají stovky hrabošů, mají štěstí, že jedu tak pomalu. Z okna ve Švermově na mě volá zfetovaný cigoš, jestli chci š..kat.  Už si začínám na to balení zvykat, i když musím uznat, že tato forma dvoření je poněkud výstřední. Vjíždím do lesa a na lavičku usedá právě cyklista a je na něm cosi podivně nevyváženého. Jeho dres je zvláštní, aha, má na sobě jen vrchní část. Sedí na lavičce holou pr.elí a chystá se právě k velkolepému honu. Šlápnu do pedálů, aby ho náhodou nenapadlo mě pronásledovat s holou řiťkou na kole. Při představě, jak by to vypadalo asi zepředu, zvýším rychlost na závratných 13 km/h. V tom momentě mě předbíhá běžec. Trochu mě to naštve, ale musím ocenit, že tento sportovec má na rozdíl od toho předchozího i spodní část oblečení.  Z kopečka mu obrazně natrhnu legíny.  Cestou stihnu ještě udělat pár ilustračních fotografií, protože už teď vím, že mám zase o čem psát.

 

Odpočinek mezi hraboši



Majestátní kousek, tak velký, že byl vidět při jízdě na kole, pro tohle stojí za to zastavit :-)



Odpružená vidlice, základ  pro silnice Středočeského kraje

Takže tak.

 

Vaše Helga


13 komentářů:

  1. Doba se závratně mění.
    V čase studií na zdravotní škole se pánové s pindíkem venku většinou začínali ukazovat od října do března. Mráz jim nevadil, třeli rychleji. Většinou chodili v delších kabátech nebo baloňácích, kdy při kontaktu rozevřeli plášť a započali činnost uspokojovací. Většinou měli jen ten kabát, ponožky a boty, někdo i čepici, od hlavy se člověk rychleji přistydne :-)
    Rády jsme se nejméně jednou týdně zúčastňovaly výslechů VB, kdy slabší kusy pod dojmem odhaleného přirození omdlévaly, neb ho viděly, kromě tatínkova, naživo poprvé.
    Ale z jara či v létě tato aktivita úplně pohasla.
    Vidíš a časy se mění :-)
    Sportu zdar !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu zajímavá změna, asi zmoudřeli a zjistili, že v létě nemusí třít tak rychle :D, úchylákova evoluce

      Vymazat
  2. Třeba měl zadek zapařený, chudáček, tak si ho větral?! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba.. anebo chudák měl průjmík a opláchnul si trenky vodou z lahve a čekal až uschnou.. chudák to byl, ne úchyl :-)

      Vymazat
  3. No ty máš teda štěstí... Ten bežec by mě taky naštval :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pár přátel běhá a chlubí se na fb těmi aplikacemi, kolik právě uběhli, kde se vyfotili, za jak dlouho to uběhli, už to radši moc nezkoumám, oni uběhnou za hodinu třeba 10-12 km, já ujedu na kole tak 14 až 17 když je rovnější krajina. Člověk se musí povznést a být na sebe hrdý i tak :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Nevycházím z údivu, co je všechno možné zažít na obyčejné cyklovyjížďce :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně připadá, že tyhle věci se začínají dít, když člověk má blog, aby měl o čem psát,protože nepamatuju si že v době předblogové by se mi něco takového dělo :-)

      Vymazat
  6. To snáď nie! Fakt sa toto deje vo svete... alebo teda... v prírode? 😄
    Ja doma nemám ani váhu, nie to ešte aplikácie na monitorovanie životných funkcii. To je už podľa mňa nejaká diagnóza dnešnej doby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jak moc tenhle trend půjde dál, nebo jestli se vrátíme zpátky k životu bez technologií.

      Vymazat
  7. To jsi tedy při jízdě měla pěknou zábavu. My máme jednoho úchyláka, který se zdržuje pod kostelem v podchodu. Na ulicích, až na výjimky, se nepromenádují. Už ani nemám síly se zlobit, když mne někdo předjede. Hlavně, že si kolo užíváme, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, ale stejně mě to přinutí se zamyslet nad svojí kondičkou, když mě předběhne běžec :-)

      Vymazat
  8. Krom toho, že mě jízda na kole nebaví, tak bych se i bála...:)

    OdpovědětVymazat