úterý 17. března 2020

Bez roušky

Tak už jsme 6. den doma. Dospělí na home office, děti na home škola. Jak bych to zhodnotila, připadám si jako matka, zaměstnanec, učitelka a kuchařka v závodní jídelně v jednom. Vytáhla jsem největší hrnec, který máme a přemýšlela jsem, jestli není lepší vyrvat vanu a uvařit to v ní. Ráno rozdám dětem úkoly, Zora se k tomu staví rozumně a opravdu celé dopoledne dělá nějakou školní práci. Kvítek se snaží ze všeho vykroutit, nejdřív počítal matiku tajně na kalkulačce, když už je nebaví počítat na papír, můžou se dívat na vzdělávací videa.. no samozřejmě tam tajně ladí něco jiného, jak to říct, kdyby se dělala státnice z minecraftu a robloxu, tak by prošli.

Odpoledne pak jdeme do blízkého lesa. Venku svítí slunce, ve vzduchu voní krokusy, fialky a dezinfekce. Nemáme roušky, říkám si, že v lese snad není takové riziko nákazy jako třeba v MHD. Nicméně rozsáhlá kampaň, která během včerejška proběhla v médiích má za následek to, že i v lese potkáváme téměř všechny lidi orouškované. Vyhýbáme se na cestičkách vzájemně obloukem. Bojím se jejich vyčítavých pohledů. Začínám si uvědomovat, že se z nás stávají černé ovce, infikovaná hovada, co chodí do lesa bez roušky. Děti jsou prý největší přenašeči. Proboha, já mám sebou dvě časovaný bomby! Dvě chuchle bakterií a virů na nožičkách! Dva rozsévače infekce, dvě neřízené střely. Plně si riziko uvědomuji a nenápadně stahuju děti k sobě, po půl hodince už si je vycvičím a procedím jen lehce přes zuby "Děti, k noze!" když je potřeba. Hezky se zarovnají za sebe a obloukem obcházíme kolemjdoucí paní se psem, která uznale pokývá, že mám ta psiska dobře vycvičená.

V lese je hodně lidí, zítra už si ze šátků uvážeme taky něco na ústa, Zora našla na tik toku nějaký návod s šátkem a gumičkami, aspoň na něco je ten tik tok dobrej. Právě jsem dovařila tunu kapustových karbanátků, snad to vydrží aspoň na dva dny, a zítra zase nanovo. Na druhou stranu ten každodenní frmol, do školy, do práce, ze školy, z práce, na kroužky, na schůzky, na nákup, do masny mi ani vlastně až tak nechybí. Jen se teď nějak sladit doma, najet si nějaký rytmus aby se z toho člověk nezbláznil. No a jak vypadají vaše dny v této nelehké době?

Vaše Helga

11 komentářů:

  1. Mně se moc líbí část „a přemýšlela jsem, jestli není lepší vyrvat vanu a uvařit to v ní", kterou jste napsala. Vtipný a skvělí! Líbí se mi pohled z kterého to píšete, jak to píšete a píšete to dobře!
    Jinak u mně je to fajn. :)

    OdpovědětVymazat
  2. My máme Otyla churavýho nonstop už od vánoc. Takže máme domácí režim už vžitej pod kůži natolik, že si ani neumím představit, že ještě někdy půjdeme normálně ven...ať s rouškou či bez :)Za x profesí bys měla mít x platů!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Roušky nechrání před nákazou toho kdo ji nosí, ale částečně okolí....V tomto počasí by byl extrém nikam ven nechodit, slunce je dobre pro posílení imunity

    OdpovědětVymazat
  4. je to toto?
    https://dobruchut.aktuality.sk/recept/34113/kapustne-karbonatky/alebo bez mäsa? Mám chute...

    OdpovědětVymazat
  5. My se synem stavíme dráhu pro auta přes celý dům k nelibosti tatínka čekáme až se uzdravime...z NACHLAZENÍ... a pak budem chodit i na zahradu

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: u nás je to podobné, nejdřív jsem byli tři týdny doma protože jsem spadla ze schodů a měla zraněnou nohu a pak jsme střídavě nemocní syn a já

    OdpovědětVymazat
  7. Kvítek je dobré kvítko.
    My máme výhodu vlastního dvorečku a slunečné počasí nahrává kafi venku.
    Když tam nejsou smradi. Na smrádky už vážně nervy nemám...

    OdpovědětVymazat
  8. Při vstupu do lesa roušku sundavám, ostatně dnes jsem tam potkal dohromady za 2 hodiny asi 10 lidí a s většinou jsme se zdravili jen na dálku, na cestě jsem se míjel jenom s jendou paní.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem začala chodit do nové práce, ale nelíbí se mi tam, lhali mi, že je to prý zajímavá pestrá práce. Přitom já bych měla být doma, jsem riziková skupina. Blbka jsem, měla jsem hezkou podporu. No, bude zase...!

    OdpovědětVymazat
  10. Je to opravdu hodně náročné. Výuku online zatím nějak dáváme dohromady, ale už toho mám také nad hlavu. Sedím skoro furt u počítače.
    Přeji pevné nervy a hodně sil! :)

    OdpovědětVymazat