pondělí 13. března 2017

Poštovní výkladový slovník

Myslím že každému z nás pošta už někdy (ne)doručila zásilku. Ty dlouhé chvíle napětí, čekání, dojde balíček, nedojde balíček, bude fronta až ven na poště anebo se zrovna zasekne počítačový systém, známe všichni. Rozhodla jsem se využít své základní znalosti poštovní hantýrky abych vám, široké veřejnosti přeložila některé poštovní výrazy a situace:


1. SMS: Dobry den, dnes Vam budeme dorucovat zasilku DR....od podavatele XY
Překlad: Dnes zásilka možná dorazila na hlavní poštu a ještě si tam pár dní poleží, možná to dneska někdo stihne doručit, ale spíš asi ne, moc se na tuto informaci neupínejte, ať nejste naštvaní.

2. Vzkaz ve schránce - Adresát nezastižen
Překlad: Je nám úplně u prdele, že jste celý den doma a čekáte na zásilku, řidič to prostě dneska nestíhal, tak vám druhý den dává do schránky lístek doručovatelka, že vás řidič předchozí den nezastihnul. Je to divné, úchylné a alibistické, ale je to tak. Dnes nedodáme, zítra nedostanete.

3. Malá matematická slovní úloha:
Na poště je fronta 30 lidí. Na poště pracuje 5 poštovních úřednic. Na poště jsou 4 okénka. Kolik okének je otevřených?
Odpověď: Je otevřené jedno okénko, na kterém zrovna chce nějaký kretén výpis z rejstříku trestů, z katastru, nebo si penzijní pojištění, kupuje padesát losů nebo dvacet bublifuků a jedno pexeso, nevím, každopádně provázek od balíčku už vám odkrvil všechny prsty, které postupně za tu dobu čekání uhnívají a odpadávají na zem. Já vím, můžu balík položit na zem, ale to bych pak neměla o čem psát.

4. Můžete na ČP koupit: samolepky do domácnosti , modelovací hmotu KERA, kšiltovku Pat a Mat, hrací karty, knížky, omalovánky, reflexní prvky, pojištění, spoření, účet, zařídit roznos letáků, home credit, sazka, stírací losy..
Překlad: můžete tady zařídit a nakoupit úplně cokoli, to poslední co nás zajímá je doručování zásilek, doručíme vám akorát tunu reklamy do schránky.

5. Reklama: Získejte díky zákaznické kartě odměny a slevy od našich partnerů
Překlad: místo toho, abychom zásilky doručili včas, vás uchlácholíme slevou 5% na balené uhlí. Marketing je hezká věc a máme ho rádi, sice na nás v poštovních službách není spoleh, ale kupte si pexeso, stírací losy a uhlí a budete v teple čekat na svůj zpožděný balíček krátit si čas hraním pexesa a stíráním losů.

6. Reklama: Pošlete svoji kariéru na správnou adresu
Překlad: Přijďte pracovat k nám, dostanete počítač na kterém se dá stále hrát původní Prince of Persia, naučíte se odolávat pokušení obsloužit lidi rychle a zásadně neotvírat druhé okénko ze čtyř. Nechte u nás čas plynout pomalu, někdy i pozpátku. Vraťte se do dávných dob bez počítačů, pište do sešitů ručně poznámky, protože Prince of Persia se právě zasekl. Trhejte potvrzení o převzetí zásilky ručně na menší kousky abyste je mohli vsunout do jehličkové tiskárny a zároveň šetřili naše lesy. Naučte se správnému time- managementu a určení priorit při flexibilní a dynamické práci v našem týmu.

7. Balík do ruky
Překlad: Balík doručíme na poštu a pošleme vám o tom sms.

8. Balík na poštu
Překlad: Balík doručíme k vám domů, předáme vašemu partnerovi, protože to byl supertajný dárek pro něj a stejně byste mu ho pak dali, takže jaký je to problém?

9. Dnes podáte, zítra dodáme
Překlad: Předevčírem jste podali, popopozítří dodáme. A pro jistotu jsme to z těch aut už strhali, marketing je hezká věc, máme ho rádi, ale tudy ne soudruzi.

10. Změna doručovací adresy
Překlad: Už jste jim 3x vyplnili žádost o změnu doručovací adresy, ale balíky stále chodí na tu vzdálenější poštu, a za každé 4. požádání o změnu adresy dostanete jako bonus malou loterii, kdy vám balíky chodí střídavě na jednu, střídavě na druhou poštu. A při 5. požádání o změnu doručovací adresy vyhráváte hlavní soutěž, na uložence přestáváme vypisovat, na které poště je balík uložen a hledej šmudlo!

Podala jsem pár inzerátů na prodej sportovního náčiní po dětech, píšu "pouze osobní předání" a děsím se, kdo se ozve z druhého konce republiky a bude to chtít poslat na dobírku. píše paní z Ostravy, chce to poslat poštou... Provázek připraven, ruce rozmasírovány.. neeee.

13 komentářů:

  1. Nikdy jsem s poštou problém neměla. Vždy vše přišlo, jak mělo, SMS opravdu avizovala příchod balíku ten den, takže stačí být mezi 10:00 a 12:00 doma a balíček mám. Možná je to tím, že mi chodí tak maximálně dva balíčky do roka a že jsem z vesnice, ale řekla bych, že spíš záleží na konkrétních pošťácích.

    OdpovědětVymazat
  2. Ad 2) tohle oznámení mě jednou zabijeAd 7) uložili, sms neposlali, balíček mi následně poslali zpět, reklamuju, já ani Filip jsme netušili, že znám tolik hnusných sprostých slovAd článek) tradičně skvělý

    OdpovědětVymazat
  3. Když to tak vezmu, já si nemůžu stěžovat
    Jo, stálo mě to jeden pár otlačených loktů a jeden pár nastydlých vaječníků, to jak jsem pošťačku po půl roku vyhlížela střídavě oknem a střídavě v průvanu ve dveřích, ale naučila se. Zvoní
    Problém je, že sotva si zvykne, že má zvonit, vymění nám doručovatelku
    A kluci balíkáři, no jo, ti si zaslouží zvláštní pochvalu.
    Už se neobtěžují zvonit u kterýchkoliv sousedů, vědí, že já balík přeberu.
    Jeden zvoní dvakrát a vždycky je protivný, druhý cinkne maličko jednou a když nic, pak teprv přitlačí. A je milý. Až neskutečně...
    Hmmm, asi si zas něco objednám, dlouho jsem je, kluky pošťácký, neviděla A na naší poště fungují okénka dvě, skoro vždy
    Jedno na balíky, druhé na to ostatní.
    Ale velké balíky u nás nefungují. Neukládají je tu a vlastně ani nepřebírají, takže stejně musím na hlavní poštu, když něco
    Prostě co neprojde okýnkem...
    Což je fajn, protože balíkové okénko je až za sedmi strmými schody

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem zoufalý ošklivý panic se zanedbatelným IQ i délkou údu a s komplexem méněcennosti. Zoufale potřebuji vaši pozornost. Potřebuji vaše komentáře, až už utěšující či lítostivé, nebo nenávistné. Prostě potřebuji mít pocit, že se o mne někdo alespoň jednou v životě zajímá, ať už v dobrém, nebo špatném. Potřebuju to snad ještě naléhavěji než první sex, funkční pistoli, nebo preventivní proplesknutí, abych se konečně probral a přestal ze sebe dělat šulina na těch internetech.
    Jedná se sice o reklamu, ale alespoň jsem upřímný, říkám to narovinu a racionálně vysvětluji důvody, proč stojím o větší návštěvnost. Krom toho - za každou jednotlivou návštěvu na mém blogu se o jednu vteřinu zkrátí čas, zbývající do ztráty mého panictví! A to se vyplatí, zvláště jste-li filantropové!

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: vaše pošta je už koukám na vyšším levelu

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: tak to jsi šťastná žena :)

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: vychovej si postaka svého...o tom by se dala sepsat celá brožura, ne-li kniha

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, známe, známe. Nejvíc mě naštvali, když mi takhle místo do ruky dali na poštu 20 kilovej balík s granulema.

    OdpovědětVymazat
  9. Jo u nás se ani neobtěžují zazvonit,rovnou lístek do schránky a o přepážkách ani nepíšu.

    OdpovědětVymazat
  10. Já naštěstí problémy s poštou nemám. Všechno (ve většině případů) přijde, jak má. Jednou mi dokonce doručili poukázku na peníze, která měla špatně vyplněné PSČ a původně dorazila do Jihlavy. A taky mi doručili pohled bez PSČ - sice pozdě, ale přišel! =D =) Občas mívám problémy, když něco chodí mně. Známý mi posílal balíček přes Českou poštu a 2x se mu vrátil zpátky. (Netuším proč) Pak jsem čekala na schválení mimořádného termínu zkoušky - asi tři týdny po údajném odeslání mi přišel ze školy e-mail, že se jim dopis vrátil. To mě fakt naštvalo, protože ve schránce nebyla ani žádná výzva. (A mimo jiné jsme pořád doma. Máma pošťačku zná, takže by jí to stejně dala.) Ale jinak si nemůžu stěžovat. Dokonce mi i v pořádku doručili dopis až do Indonésie. Což mi připomíná, že musím jít napsat další! Tak snad nezklamou. =)

    OdpovědětVymazat
  11. Musím říct, že v poslední době ten první bod u nás znamená  "zásilku už jste sice stihli i rozbalit, možná už i vrátit, ale my vás stejně upozorníme, že vám ji včera doručíme"

    OdpovědětVymazat
  12. Jen škoda, že to ve skutečnosti není ani trochu vtipné. Tato realita se týká i pobočky u nás. Jen pošťáka rozvážejícího balíky se musím zastat. Ten ví, že většinu dne opravdu doma jsem a většinou mi ten balík zkouší doručit dokonce 2x

    OdpovědětVymazat