úterý 4. října 2016

Homeless office

Dnes jsem absolvovala úspěšně home office společně s marodným dítětem. Náležitě si ten stav užívám, tepláky, špinavé tričko, bez make-upu, bez hřebenu, omáčka od oběda mi zasychá na bradě. Začíná konferenční hovor ve 12:15. Překvapivě se chce zahraniční IT mládenec bavit přes videokonferenci. A dopr.ele, hledám hřeben, chci si běžet vzít aspoň lepší vršek, nejde to, sluchátka mají drát. Olizuju omáčku z brady, upravuju vlasy, dívám se na tričko, které vypadá spíš jak omaštěné pyžamo s dírou a obrázkem lebky, vlastně je to pyžamo. Tepláky a tlustý ponožky neřeším, ty na kameře nebudou vidět, sundavám z vlasů čelenku s beruškami, kterou jsem si zapůjčila od Zorky. Ze stolu odstraňuju hračky, posmrkané kapesníky, nakousané jablko. A doprčic, za mnou je v pozadí nástěnka, je tam i mimo jiné fotka mě samotné v rozpuku puberty, pár dětských výkresů. Strhávám z nástěnky všechny doličné předměty. Zahraniční IT kolega začíná ztrácet trpělivost, Hello,can you hear me? Ale jo, slyším tě, ale fakt nemůžu, vymlouvám se na technické problémy, když zrovna zamykám Kvítka na chodbu, aby mi nelezl do záběru. Omáčka olíznutá, vlasy jakž takž, makeup už nedávám, umaštěné tričko s lebkou už taky nestíhám, nu což, jdu do toho, klikám na videokonferenci a prásk. Vypadla wifina. Klesám do židle a těžce oddychuji, to bylo o fous. Vypadat jak homeless na home office se nevyplácí.

4 komentáře:

  1. Heli, tohle mi připomíná, jak jsem jednou musela vzít Erina s sebou do práce, protože byl dle doktorky nebezpečnej (minimálně) dětskýmu kolektivu a protože jsem na ten den měla naplánovanou telekonfenci s asi 10-ti lidma na nějaký zásadní téma. pro jistotu jsem si zabookovala mítingovou místnost, kde si dá vypnout zvuk. všechno šlo relativně dobře (když nepočítám rozstříhaný papíry všude kolem) a dítě běhající jak kometa kolem místnosti. ale jen do té doby, než si Erin vymyslel, že musí kakat. Jak na potvoru jsem samozřejmě musela něco prezentovat a sdílet někajaký dokumnety, takže jsem napřeskáčku vypínala a zapínala "mute" režim a mezitím Erina přesvědčovala, že ještě minutku musí maminka něco povídat, a pak hned půjdem na to. Chlapec vypadal, že chápe důležitost chvíle, ale v nestřežené chvíli prchnul z místnosti. Za pár chvil jsem jen slyšela řev na celý patro: úúžž jeee hoootooovooo! načež moje analytické já mělo pikosekundu na to vyhodnotit vážnost situace a vymyslet řešení - dítě s posraným zadkem běhající po chodbě versus pádný důvod, jak konferenci přerušit. Mateřské pudy zvítězily nad zájmy lidstva a s odvoláním se na technické problémy, které vyžadují přítomnost IT se konference přerušila..
    jojo, mateřství přináší netušené výzvy

    OdpovědětVymazat
  2. Haha tak to je ještě lepší ovšem 😁

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě že ty modemy jsou tak poruchové...

    OdpovědětVymazat