středa 3. března 2021

Nicota nás požírá

Naše bytí se smrsklo už jen na malé procházky a velké nákupy a zbožná přání. A o nákupech bude dneska řeč. Literární hlad zasahuje postupně všechny blogery, kteří neprchli na Maledivy nebo do Egypta. Je potřeba radovat se z maličkostí, jak říkají všichni životní gaučové. Sesbírala jsem střípky ze svých nákupů, je to poslední stéblo, kterého se tonoucí Helga chytá, poté už nastane absolutní nicota, prázdno, tma. 

Takže hot, breaking news z kladenských obchodů:

V obchodě, který je jednička v čerstvosti a tudíž i správná volba jakási matka synovi vztekle odpovídá:  

"Ne, z těch banánů na tebe fakt nevyleze banánovej pavouk"

Tatínek se svým 1,5 letým synem: 

"Vezmeme pomeranče? Ano?" Syn kroutí hlavou.

 "Tak dobře, nevezmeme".. 

"Vezmeme toustový chlebíček?"

Little Boss rozhoduje, že nikoli a přitom dloube prstem díru do máslového croisantu, protože bílej rohlík je pro socky.

Představuji si, jak celá rodina večer příborem porcuje na talíři Brumíka s hrdostí v srdci a pýchou v očích, že rozvinuli osobnost svého malého syna.

Večerka Eso, ještě stále v rukou českého majitele, mám nákup za 90Kč

Já: "Mám jen tisícovku, nebo to můžu zaplatit kartou?" 

Prodavačka: "Nemám drobný, tak radši kartou."
na tom by nebylo nic zvláštního.. áállee:

Vietnamská večerka, mám nákup za 100 kč

Já: "Mám jen tisícovku, nebo to můžu zaplatit kartou."

Vietnamka: "Kaltou né, to moc poplatki platila, dej tisíc, já miluju tisíc" a při těch slovech, přísahám že se zavrtěla v pase s tisícovkou v malých ručkách  a pohlédla na mě svými jiskřícími očičkami.

Vietnamská večerka podruhé

Kupuji procházející máslo (to je ještě doblý, plochází zílta) a hledám tvrdý tvaroh, není.

"Co eště hledáš?" Ptá se Ta-která-miluje-tisíc.

"Tvaroh na strouhání"

"Nemam, mam měkej, chceš sýl na stlouhání?

"Ne"

"A chceš depiatol pro děti?"

Zašklebím se nevěřícně, že už prodávají depilátory pro děti, pravda, jsou zarostlé velmi, ale depilovat jsem se je ještě nechystala.

Depiatol je respirátor.. pochopím záhy.

V obchodě "Podle mého gusta" nakupuji jen občas. Pracují tam na pokladně důchodkyně na přivýdělek a s takovou radostí z kontaktu s lidmi, hned se lépe nakupuje.

Vykládám nákup na pás, veselá důchodkyně zboží markuje a zpěvavým hláskem si práci komentuje: "A to máme dvě okurky, dva vanilkové cukry, sýreček, šunčička.. "
 
Mám toho málo, zato drahého a ona zazpívá: "1560 korun! No to jste se dneska rozšoupla!"

Modlím se, abych neměla vyčerpaný limit na kartě, nebo nedejbože nedostatek, protože už mám vypozorované, že tenhle typ ženských s radostí křičí přes celý obchod "nedostatek prostředkůůůů!"

Peněz mám dost, doma svůj velkolepý zážitek z nákupu vyprávím postupně všem členům rodiny, kteří odloží mobily a jůtuby a dychtivě hltají zprávy z temného světa.  Zdenda dodá, že jsem měla na pás hodit i kondomy, co by si tak paní zazpívala..


Takže tak 

na článek nejsem nijak hrdá, ale nedá se jinak, témata dochází, nicota nás požírá.. odkazuji na Nekonečný příběh.. ten momentálně všichni žijeme.. NICOTA! A jak nicota požírá vás?

Vaše Helga










19 komentářů:

  1. Slyšel jsem, že proti nicotě už se vyvíjí nějaká šikovná vakcínka :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo Zdenda o ní furt mluví, že by chtěl pořád vakcinovat, ale máme obě děti doma, takže nicota vítězí...

      Vymazat
  2. Přiznám se, že karanténní nedostatek témat už mě před nějakou dobou přiměl, abych si každý, byť sebepitomější nápad na článek honem běžela zapsat, abych na něj náhodou nezapomněla. Tak cenný materiál to teď je. Takže: naprosto chápu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to si píšu odjakživa, protože jsem něco jako ta rybička Dory, už nevím, co bylo před minutou..

      Vymazat
  3. Hrdá na sebe rozhodně buď, Helgo! V tom je právě to pravé umění, umět, navíc s vtipem, popsat žité "nicotnosti", které v sobě ovšem skrývají skutečné příběhy.

    Tvoje nítěnky, i ony popsané onehdy s humorem, vyzněly pro mě ale tak dramaticky, že jejich tragédii nemůžu dodnes pustit z hlavy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji no produkce potu je při psaní takových žvástů natolik vysoká, že už chápu, když někdo řekne, že vypotil článek, Nítěnky daly práci spíš Ženě s moly, ale přirovnání k ní je pro mě ctí a pochvalou, čtu jí ráda.

      Vymazat
    2. Jé, promiň, s těma nítěnkama :-)) Ale slovo "žvásty" bych tedy rozhodně nepoužila.

      Vymazat
  4. Děkuji za pobavení. My už máme v plánu vzít nákupní tašky a vyrazit do lesa, abychom se mohli toulat po celém okrese a nejen v katastru obce :-) Tak jsem zvědavá, co na to ptáci a srnky a jestli nepotkáme policistu schovaného za stromem .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rozhodně všechny neobvyklé zážitky zaznamenat! A možná i ty obvyklé :-)

      Vymazat
  5. Super! Za me jsou vzletna temata uz jen holubi, vecerka je proti tomu namet na roman, jeste s depilatorem:) Nasemu hrubozrnnemu prodavaci Karlovi z Zabky u vas roste konkurence!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karel byl někde popsán už? Nebo plánuješ napsat nějaký větší útvar o žabce? ? :-)

      Vymazat
    2. Někde byl párkrát zmíněn. Za mě je to poslední prodavač, který je ti schopen upřímně vynadat, protože si přijdeš koupit pár hovadin zrovna když má rauchpauzu před vchodem a během markování na pokladnu vyjadřovat svůj názor na stávající politickou situaci. Taky o něm víme, že je mu přes 70 a jeho partnerce 30 - něco v tom Karlovi prostě asi je:) Ale svou autobiografii by si měl napsat sám:)

      Vymazat
    3. tak třeba na něj někdy narazím při procházení starších článků

      Vymazat
  6. I to málo, o čem se dá psát, popíšeš skvěle..:)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji, za ten pot a slzy to snad aspoň trochu stojí, za chvilku budu muset přejít k sebemrskačství při psaní, abych vůbec něco ze sebe dostala.. pár slov napíšu.. švih.. dělej mrcho líná, něco tam musíš najít k sepsání.. švih.. pár slov.. atd.

    OdpovědětVymazat
  8. Strach z nedostatku prostředků je asi příbuzný mého strachu ze zadávání PINu :) Vždycky se snažím vejít pod pětistovku, ať se tomu vyhnu, ale daří se mi to míň a míň a PIN si pořád nepamatuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. áá, dnes bez mezery, děkuji za udržení kompaktnosti mého blogu, tohle přesně dělá můj tchán, nakupuje do pětistovky, asi vás bude víc, co takhle založit nějakej klub třeba "No PIN Club" ? :-)

      Vymazat
    2. Snažila jsem se!:) Ok, já ho založím a tchán může posílat roční poplatek za členství, symbolických 499kč :)

      Vymazat
  9. Miluju tyhle zážitky ze života! A ty tvoje obraty... životní gaučové ... ♥ :D

    OdpovědětVymazat