sobota 2. února 2019

Úchylům nezdar

Ležím v kočárku, jdeme s mámou na procházku. Je pěkný letní den a máma jede z nemocnice, kam mě šla ukázat kamarádkám. V nemocnici před mateřskou pracovala jako dietní sestra. Jedeme lesem a v tom kde se vzal, tu se vzal, na mámu skáče zezadu chlap a chytne ji za ramena. Máma řve a zahlédne v dálce učitelku s dětmi, to zřejmě úchyla také překvapí a pouští ji. Máma se otočí a vidí úplně nahého muže. Utíká za učitelkou a v tu chvíli okolo jedou dva mladíci na kolech, slyší, co se stalo a jedou ještě úchyla hledat. Už ho nenajdou. Ten hrozivý zážitek a také fakt že jsem v nemocnici snědla hrušku, způsobily kvalitní posrání do plíny. Máma jede ke tchýni, která bydlí nedaleko, vypráví jí co se stalo, zatímco mě přebaluje. Babička prohlásí něco jako že moc kroutí zadkem, proto po ní jdou úchyláci. Máma jí to nezapomene už po zbytek života a jde nahlásit přepadení na policii. Policajti ji převezou i s kočárem a mnou na policejní stanici v centru města. Máma dostává fotoalbum s výtržníky a má určit, který z nich ji přepadl. Nalézá asi dva lidi, které zná, je velmi překvapená, že je vidí v databázi policie. Úchyla mezi výtržníky nevidí. Ptají se jí, jak vypadal, co měl na sobě. Máma si pamatuje, že měl knír a byl nahý. Následují další výslechy. Ptají se stále dokola, co měl na sobě a máma jim stále dokola opakuje, že byl zcela nahý.

Prohlíží další fotky, další úchylové, výtržníci, honibrci a násilníci, ale ani tady ho nenajde. Po nějaké době zvoní u nás doma detektiv a ukazuje mámě svůj průkaz. Máma se podívá na průkaz a kroutí hlavou: "Ne, to taky není on!" Historka se navždy zapíše do dějin policie našeho města. Detektiv se nenechá zviklat, ukazuje mámě občanský průkaz, který našli v lese, v místě, kde došlo k přepadení. Je to on! Opakovaně přepadával ženy v místním lesíku a jak byl nahý, neměl prostě kapsu na schování dokladů, že. To se pak snadno stane, že občanku člověk vytratí. Případ se uzavírá a máma si svoje blízké setkání pamatuje dodnes.

A dneska nám celý příběh převyprávěla. Vzpomněla si na to díky tomu, že v ulici, kde bydlí moje sestra, došlo nedávno ke znásilnění. Bavily jsme se o tom, jestli tomu člověk může nějak zabránit. Slečna prý přešla jen od taxíku ke vchodu. Zdánlivě minimální riziko, ale přes to se to stalo. Ségra chodí běhat brzy ráno, já chodím běhat večer, obě máme slzný plyn v ruce a oči na stopkách. Doufáme, že nebudeme mít stejný zážitek jako máma, nedejbože jako ta znásilněná ze ségřiné ulice. Máme sedět doma a nikam nechodit v obavě, že se na nás někdo vrhne? Jak to můžeme ovlivnit? Byla jsem na kurzu sebeobrany, myslím, že jsem o tom také kdysi psala zde. Co jsem si odnesla? Řvát, utéct, volat hoří. Ale jestli to tak dokážu v tu chvíli udělat? Vzpomenu si? Nebudu paralyzovaná překvapením? Doufám, že tohle nikdy nebudu muset zjišťovat a totéž přeju vám všem ostatním.

Takže tak.

Úchylům nezdar.

Helga

23 komentářů:

  1. Tradičně skvělý čtení před spaním, jen tentokrát jsem ráda, že sedím doma na zadku, ačkoli je sobota...
    Co se týče obrany před násilím jsem dost pesimistka.

    OdpovědětVymazat
  2. taky jsem ráda, že sedím doma, nejhorší je být ve špatnou dobu na špatném místě..[1]:

    OdpovědětVymazat
  3. Nejlepší obrana je, podle jedné z mých kamarádek, vzhled.
    Vždycky mi říkala: "No, holka, aspoň Tě neznásilněj, zato já, já si bejt jistá nemůžu..."
    Ne, bude to nejen člověk od člověka, ale i situace od situace.
    Já jednomu takovýmu asi zlámala žebra, protože to zapraskalo a knížky nepraskají. A batoh byl taky celý...
    Vystrašená, vyklepaná, ale fláknout mu ránu batohem knížek, to jsem zvládla. A všechno v naprostém tichu, protože jsem se, já kráva, bála, abych nevzbudila půl ulice, že jo...

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud tenhle článek opravdu psalo děcko z kočárku, mám pocit, že animák "Mimi šéf" není vlastně až tak nereálný.

    OdpovědětVymazat
  5. Tož to je blbý zážitek. Oni ale ti exhibiconisti, co se ukazují nazí  prý vetsinou neznasilnuji, znasinovaci jsou zas jiná "sorta". Ale setkání je to ur ite zatraceně nepříjemné.. Známá říkala, jak chlápek v parku před.ni roztal kabát, ukázal "nářadí" a hned se začal omlouvat...

    OdpovědětVymazat
  6. Znásilnění je jeden z nejhorších zločinů, oběti mnohdy zničí život. Hrůza, takoví "lidé". Měl by nad nimi být dohled do smrti a měli by chodit na tlumení sexuálního pudu.Já jsem pedofil, líbí se mi a zamilovávám se především do holek ve věku 11 až 13 let, ale nikdy jsem ani nepomyslel na to, nějakou zneužít.
    Když nějakou dívku miluji, tak na ní pořád myslím, zdá se mi o ní a jde mi pouze o její dobro.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem už stará a životem otřískaná, ale nikdy nezapomenu na to, když jsem se vracela jako holka ze Sokola. Mohlo mi být asi 10 let. Z křoví vyběhl muž, roztáhl kabát a....  Byl to táta mojí spolužačky!!! Zbytek cesty domů jsem běžela. Maminka musela držet doma tátu, aby ho nešel zbít. Ta rodina se pak někam odstěhovala. Jestli to pan K. provozoval později ještě jinde, netuším.

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem měla zatím vždycky "štěstí" na skromný úchyly, co se spokojili relativně s málem...ale paralyzovaná jsem byla ať mi bylo deset nebo dvacet nebo skoro třicet a ať jsem měla kurz sebeobrany nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Já jsem ještě skromnější. Mně bohatě stačí si s holčičkami povídat.

    OdpovědětVymazat
  10. OP si měl strčit mezi půlky Pepřák mám vždy v kabelce, jednu dobu jsem nosila i paralyzér, ale protože se mi jednou rozzářila kapsa u kabátu, už jej nenosím.

    OdpovědětVymazat
  11. [3]: tak to je tedy mazec! Jsi hustá, že jsi se ubránila.[4]: dneska jsou ta děcka dost napřed[5]: jo jo, taky jsem jednou narazila na ukazovače/stříkače.. je mi z toho špatně dodnes, ty kalhoty jsem musela vyhodit, ale doufám, že už mám vybráno a na tu druhou sortu nikdy nenarazím[6]: Ta představa, že moje dítě miluje dospělej chlap, je neakceptovatelná. Blog máš čerstvě založený koukám asi s tvým dobrým úmyslem, ale tohle lidi nikdy nepochopí. Pro mě je to fakt stejný, jako by si honibrk založil blog a obhajoval se na něm, že se sice lidem rád ukazuje, ale nikoho by neznásilnil, tudíž je hodnej a myslí to s námi dobře. Změní to něco? Už se příště neleknu, až na někoho takového narazím a ještě si hezky pokecáme? Asi ne.[7]: ty brďo, já jen zírám, každá ženská vytáhne z rukávu zkušenost s takovým exhibicionistou, těch ale musí být vlastně asi hodně! A ještě když ho znáš..[8]: to je přesně ono, ty reakce jsou nepředvídatelný ještě že se ti nic nestalo

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: haha pepřák v kabelce, to jsem taky kdysi nosívala, teď ho mám furt v ruce (když ho teda nezapomenu), jsem si totiž tak představovala, jak mě chytne za krk chlap a já řeknu: Momentík, já si jen něco najdu v kabelce. A v kabelce, tam je věcí, najít pepřák je práce tak na pět minut

    OdpovědětVymazat
  13. Pepřák u sebe nosím taky, jednou jsem přecházela mezi přednáškami, přistoupil ke mně nějaký chlap a řekl mi, že by mě vyprstil. Od té doby mám trochu strach.

    OdpovědětVymazat
  14. Kdysi jsme toto téma probírali v práci a jedna starší kolegyně se k tomu vyjádřila asi takto. Co blbnete, já bych volala hurá   

    OdpovědětVymazat
  15. Je to smutné, ale žijeme ve světě, kde hrozba mužského násilí je normální běžnou součástí života ženy. Nosíme si pepřáky, paralyzéry, klíče mezi prsty, navštěvujeme kurzy sebeobrany a dumáme, jak tomu předejít a už se nad tím ani nepozastavujeme. Žádné z nás to nepřijde zvláštní. Žádná z nás si neřekne, sakra, počkat, co má tohle všechno znamenat? Proč bychom se měly pořád bát? Zavírat se doma, jako trestanci? Nechat si vyčítat že nejsme dost opatrné, protože nikdy nemůžeme být dost opatrné.
    Kdy už si konečně řekneme, tak dost?

    OdpovědětVymazat
  16. Ještě že jsem rapl a jednoho takovýho úchyláka jsem zmlátila. Taky jsme si vždycky s kamarádem dělali srandu, že musíme chodit temnými uličkami a doufat v nějaký intimnosti s cizími muži, když máme v tom miolstnym životě pech, ale ve chvíli kdy měl svou ruku mezi mejma nohama v kalhotech tak jsem měla před očima rudo a dostal.Teď už teda jezdím v noci taxíkem a je pravda, že 90% řidičů počká, až zalezu do vchodu. Žádný věci k sebeobraně nenosím, věřím ve svou vlastní agresivitu.

    OdpovědětVymazat
  17. Ovlivnit? Nijak. Při sexuálním napadení většinou vůbec, ale vůbec nejde o vzhled (někdy může, když někdo chce mít styk s někým konkrétním, protože se mu líbí, a na ne nereaguje, ale to je asi trošku jiná situace, vyloženě přepadení o vzhledu často není), o oblečení, často vlastně ani o ten sex, ale dominanci, násilí, vybíjení frustrace atd. Tohle obviňování obětí je fakt strašný.
    Ale teda policajt ukáže průkaz a že to taky není on, to mě poslalo k zemi, i když to není moc vhodné [3]: Tak tu kamarádku hlavně neposlouchej, protože o tom zjevně ví prdlajs.

    OdpovědětVymazat
  18. Téma závažné a aktuální. Já se bavila. Fajn, že to dobře dopadlo.

    OdpovědětVymazat
  19. Já za sebou mám nějaké zkušenosti jak ze sebeobrany, tak i jiné, ale stejně si myslím, že bych v tu chvíli asi zamrzla a nevěděla, co dělat. Také si nějak nedokážu představit, že se se svými 160 cm ubráním nějakému dvoumetrovému chlapovi. Takže nezbývá, než dávat pozor, kam a kdy člověk chodí a ideálně nechodit sám. Hlavně v noci.

    OdpovědětVymazat
  20. Neexistuje nic jako neopatrná oběť. Oběť nemůže za to, že se stala obětí. Vinen je násilník, ne oběť. Mám zkušenosti s obtěžováním, ale vím, že za to nemůžu, že to není moje vina. Někdy v lednu se mi stal ukázkovej příklad fyzického obtěžování. Jednalo se o to, že mě neznámý kluk v plný kavárně plácnul přes bok se slovy, že takhle na něj ten zadeček nemůžu vystrkovat (stála jsem opřená o bar, naser si, žebráku). Jeho ruka se dotkla spíš mých beder, než zadku, takže jsem se jen v klidu otočila a dostatečně hlasitě, aby to slyšeli všichni na baru a za barem, na něj zasyčela větu: "Já si můžu vystrkovat zadek na koho chci a lidem jako jsi ty do toho může být úplný, ale úplný hovno." Přišlo mi v tu chvíli zbytečný hned oplácet fyzicky, přece jen to nebylo na zadek, ale nad zadek a nebyl to úplnej útok, kterej by mě mohl jakkoliv ohrozit. To mi v tu chvíli stačilo. Kluk se mi pak ještě omlouval. Je vidět, že si alespoň uvědomil, že tohle chování není OK, tak jsem ho ještě poučila, že příště to už bude za něžné pohlazení pěstí. Chodím do toho podniku často a kluk už se tam od tý doby nikdy neukázal, což mi potvrdil i můj kamarád, co tam pracuje. Považuju za to úspěšný poučení a ztrapnění jednoho ubožáčka, kterej si myslel, že kdokoliv jeho oplzlý kydy ocení.
    [15]: Ámen.

    OdpovědětVymazat
  21. [6]: Jsi statečný, že vystupuješ a dáváš nám vědět, že jsme všichni lidi. nenech se odrazit :)Znásilnění je příšerný a nikdy nikomu nepřeju. Navíc bych si docela přála zavést alternativní tresty, jako třeba že když někomu zcela jednoznačně prokážou znásilnění a k tomu i vyloženě násilné sklony, tak sbohem pindíku. Ufiknout a papa.
    Jinak ale nechápu, proč tak moc řešíte ukazovače? Pokud se na vás vystříká, tak to je taky obtěžování, ale zavolat, roztáhnout kabát a pak rychle zmizet? Pomyslela bych si cosi o bláznech a šla dál.(Souhlasím s Melkorou a dalšími - oběť je oběť, na vině je VŽDY násilník. Pokud on ho neudržel v kalhotách, je to JEHO vina a hanba a zločin, ne "moje vina" protože jsem šla v kraťasech.)

    OdpovědětVymazat
  22. Na světě se děje hodně špatných věcí ale i dobrých.. je lepší se věnovat těm pozitivním :)

    OdpovědětVymazat
  23. Drafting a research proposal . ) < \ > * . ( . , . ? & > . ( = + \ < > ? . ! . . \ http://essay-for-your-day.gq/152/ Stats homework help = " - $ Sociology research paper = ( " . - \ ( . ( . . - . * ( . = % ! ^ & > .

    OdpovědětVymazat