pondělí 4. února 2019

Sportka

S kolegy z práce sázíme. Sázíme sportku. Většinou vyhrajeme něco kolem stovky, plný tiket stojí 220 Kč. Prosázeli jsme už asi osm tisíc, vyhráli dva tisíce, ale pořád doufáme v tu závratnou částku, pohádkovou výhru, nesmírné bohatství. Rádi si každý čtvrtek ráno po slosování představujeme, jak vyhráváme a končíme s prací. Je to myšlenka, která má silně spojující až teambuildingový efekt.. Tedy pouze do té doby než skutečně vyhrajeme, poté se náš tým rozpadne a stane se dobrovolně nezaměstnaným. Než tento slavný okamžik nastane, budeme ještě nějaký týden muset snášet výběr 22 Kč od každého účastníka, částka se liší podle předchozích výher. Teď jsem výběrčí já a okusila jsem na vlastní kůži dostat každý týden 220 Kč v korunách až dvackách. Moje peněženka váží něco kolem jednoho kilogramu. Hledám cesty, kde bezbolestně drobné rozměnit. Větřím v obchodech, kde by mohli postrádat drobné a zároveň bych přepočítáváním nebrzdila provoz.

Svítí mi hladové oko, jedu tankovat. Malá benzínka, jen asi čtyři stojany. Nikde nikdo, pusto, prázdno. Přes scénu se převalí chuchvalec chroští. Hraje pomalá hvízdavá westernová hudba. Vcházím do dveří, rozhlédnu se a pomalu dojdu k pokladně. "Čtyřku" pravím, i když jsem na benzínce úplně sama, aby nedošlo náhodou k nějakému omylu. Platím a pokladní se zmíní, že je to mizerné s těmi drobnými. To je moje chvíle, moje příležitost. Rozhlížím se, nikde ani noha. Zářivka nade mnou bzučivě poblikává a já přicházím s nabídkou, která se neodmítá, hodím kilovou peněženku na pult, ta slibně zachrastí. "Mám drobné, chcete?". Pokladní se rozzáří oči, a já začínám za pekelného soustředění skládat mince do komínků. U třetího komínku vchází zákaznice a platí, u čtvrtého komínku vchází další paní a dívá se na mě tak zvláštně, smutně, asi má nějaké osobní problémy, říkám si.

Poté vchází pán, začíná se tvořit fronta a já svým laickým propočtem zjišťuji, že všechny čtyři stojany jsou v tento moment obsazené a ten šťastlivec, co právě stojí za mnou, jen tak neodjede. Zrychluji počítání, dvá, čtyři, šest, osm deset. Na čele mi raší pot. Pán platí, sbírá odvahu a ptá se mě se soucitem v hlase a v naději, že udělá dobrý skutek: "Kolik vám chybí?". A mně to v tu chvíli dochází, ty zvláštní pohledy, to tíživé ticho v obchodě. Oni si myslí, že nemám na benzín a vypočítávám drobné na zaplacení. Je mi trapně, koktám:
"Já, já si tady rozměňuju, teda rozměňuju tady paní, já já už jsem zaplatila, jenom se zbavuju.. no víte.. my vsázíme.. sportku" A dílo je dokonáno, kdybych byla radši zticha. Pán mi položí tiše stovku na pult a odchází. Tak jsem si vyžebrala svou první stovku a nejsem na to hrdá. Už abychom vyhráli v té sportce a já nemusela chodit po benzínkách žebrotou.

A jak jste na tom vy, sázíte? Vyhráli jste?

Sportce zdar.

Helga

10 komentářů:

  1. Oni prý ti, co vyhráli velkou šumu, se najednou často  dostali do velkých potíží... Naštěstí to při běžném sázení moc nehrozí...

    OdpovědětVymazat
  2. Já nesázím a evidentně přicházím o hodně...

    OdpovědětVymazat
  3. Já si jen občas koupím stírací los, nejvíce jsem vyhrála padesát korun

    OdpovědětVymazat
  4. Sázím dvakrát ročně. Na Otylovi narozky vždycky něco vyhraju, na svoje narozky to zase všechno prohraju. Svět je v rovnováze..

    OdpovědětVymazat
  5. Vezli jsme maminku domů, museli jsme natankovat.
    Jen jsme vjeli na benzínku, přepadl mě záchvat smíchu. Takový, že jsem jen seděla a strašně se třásla.
    Nedokázala jsem jim to vysvětlit.
    Už je to týden a vždycky, když se mamka zeptá, co se mi to na té benzínce stalo, vzpomenu si na Tebe a začnu se zase neovladatelně tlemit.
    Tak dík...
    Teď jsem v rodině za benzínkového blázna.

    OdpovědětVymazat
  6. Jednou maximálně do roka si vsadím.

    OdpovědětVymazat
  7. Blog.cz bez Tvého psaní strašně upadá...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: dík upadam též, ale už mám v mobilu poznámky na další článek, jen ten čas, ten čas..

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že bys raději měla napsat knihu, tím by sis rozhodně vydělala víc! Tohle je ale docela dobrá metoda, jak si něco přivydělat, třeba to někdy zkusím!

    OdpovědětVymazat
  10. Helus!! My jeli pred tydnem do CR. Poprvy pres Vary. Na posledni chvili jsme zastavili na benzine, nahodou jsem sla dovnitr taky.... a vidim losy, vid. Ptam se Martina, kerej berem. Rika Zlatou cihlu. Rikam, ze ne, ze je draha. Po 5 minutach teda svolim, ze jo... Odpocitavam si ctvrtou, jako vzdy. Jeste pred benzinou si rikam, ze to setru. Ty vogy!! Ten pocit!  20x 100!! 20x za sebou takova radost, negambler nepochopi! Martin me az tisil, asi aby nas hned neprepadli, asi to vypadalo, ze stiram miliony
    No tak to jdu hned vybrat vid.... a rikam si, to je znameni, kupuju dalsi, ten nejdrazsi, prvne v zivote los za 300 kila! A tomu nebudes verit.... tam hovno Ale secteno podtrzeno 1500 doma, uz jenom 10000x se to povede a uz se muzem stehovat do Prahy!

    OdpovědětVymazat