sobota 22. září 2018

Domácí úkoly forever

Celé dětství jsem se děsně těšila, až budu dospělá. Záviděla jsem rodičům, že nemusí dělat domácí úkoly a chodit do školy. Opravdu jsem si myslela, že s ukončením školní docházky končí i úkoly. Asi už je jasné, kam mířím. Potomci. Když si pořídíte děti, je to velká změna. Když nastoupí do školy, nastupujete do školy i vy a jedete to všechno, všecičko od začátku. První třída, druhá třída jsou ještě celkem legrace.

Sranda mi skončila ve třetí třídě, kde končí moje znalosti matematiky i jiných předmětů a já se u domácích úkolů potím víc než ty děti. Tímto bych chtěla poděkovat především firmě Google, našemu provozovateli internetu i koktavému profesorovi Weberovi za vynález internetu (představoval se do telefonu v informačním šapitó jako wé wé wé Wébr, taková vskuvka pro neznalé Cimrmana) mohla bych pokračovat ještě počítačemi, elektřinou a tak, ale to bych si zase musela googlit, kdo vynalezl elektřinu. Ve třetí třídě objevujete znovu záhady češtiny, lovíte z paměti, jak se násobí pod sebou a oprašujete fotosyntézu. Člověk Y/I píše tak nějak automaticky, ale odůvodnit dítěti, proč mlýn je tvrdé y a umlít je měkké, od jakého vyjmenovaného slova je odvozené slovo zbytečný, to je už tvrdý oříšek, "Prostě to tak je".

Kvítkovo učivo ještě docela zvládám, těžká pohoda, i bez Googlu. Měl rozdělit pět kuliček v různých kombinacích mezi dva kamarády, Káju a Míšu. Nejdřív prostřední kuličku perem přepůlil a úkol byl hotový.
"Každý dostane dvě kuličky a půlku." pravil.
Přesvědčila jsem ho, že má zkusit víc kombinací. Dal tedy tři kuličky Kájovi, dvě Míšovi a už se ošíval.
Naléhám na něj: "Kvítku, super, a co když Kája dostane jednu kuličku, kolik bude mít Míša?" Kvítek zrudne, zaklapne sešitek: "Tak to bude hrozně nespravedlivý!"

Dneska měla Zora napsat co nejvíce slov s kořenem LES..

Zá..... LES .. ák
…..... LES ..ní

Houm..LES ...ák

Takže tak.

Úkolům zdar

35 komentářů:

  1. Jó, holka, a bude hůř...
    Teda nechci Tě strašit, vlastně chci a ráda...

    OdpovědětVymazat
  2. ty abyses neozvala [1]: , však já vím a psychicky se na vše podle tvého blogu připravuju. A až přestanu psát blog, to poznáš, že je zu nás zle

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Hlavně nech na sebe nějaký kontakt, ať Tě můžeme přijet zachránit...

    OdpovědětVymazat
  4. Od první třídy se mnou chodil do třídy nějaký Láďa Kutil. Idiot, který měl v hlavě seno, propadal a úkoly nenosil.
    od zvláštní školy ho zachránila předsedkyně uličního výboru, která říkala, že domácí úkol není měřítko úspěchu.
    Jak jsou její slova poplatná i po 45 letech ... Láďa jezdí největším mercedesem u nás ve městě a má síť úspěšných cukráren.
    Přeji vám úspěšný školní rok !

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: A hlavně jsou domácí úkoly od slovního spojení "opsat o přestávce" I když je fakt, že na prvním stupni to tak sotva může fungovat, když tam se teprve ještě zdlouhavě procvičuje psaní a podobně.

    OdpovědětVymazat
  6. Já tě teda taky nechci strašit, ale ono fakt může být hůř. Když vidím, co dělají mladší bratranci ve škole, tak si říkám: sakra, tohle jsme někdy dělali? nepamatuju si vůbec nic z nižšího stupně a z vyššího už tuplem ne.

    OdpovědětVymazat
  7. Hm, přidávám se k většině - první stupeň je brnkačka, tak do čtvrté třídy. Pak už nebude zájem, abys úkoly psala s nimi. On teda nejspíš nebude zájem o úkoly vůbec...

    OdpovědětVymazat
  8. Na tohle se taky vůbec netěším...mně jako dítě hrozně bavili projekty a referáty s tím jsem se hodně vyblbla, tak snad alespoň jednoho to taky bude bavit

    OdpovědětVymazat
  9. Ptal se synek, jestli ho doučím matiku k matuře.
    Vzorek jejich výuky mi nesl s tak strašným záchvatem smíchu, že se začal dusit.
    No co, tak jsem ráda, že dám procenta a jednoduché zlomky...
    Když jsem mu řekla, že mu na doučování k opravné maturitě půjčím, smála jsem se já a jeho úsměv mu tím nádherně setřela...
    Jo, mimochodem, moje mladá slečinka studuje LESnictví.
    Už třetím rokem a je úspěšně ve druháku.
    Té taky nepomůžu...

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: na to asi taky dojde později

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: přesně tohle mi říkal táta, ti největší grázlové ze školy to dotáhli nejdál

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: na to asi taky dojde později[6]: já jsem si toho plně vědoma [7]: zatím zájem má, nejradši by abych jí to celé nadiktovala..[9]: LES nictví musí být bomba, taky bych na to šla.. v příštím životě, jak se k tomu dostala?

    OdpovědětVymazat
  13. [8]: my jsme projekty ještě moc neměli.. to si jel každý po svém, žádné týmy, žádné prezentace.. a pak člověk nastoupí do práce a chtějí po něm týmovou práci a prezentování..

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: No, tak nějak se necítí dobře mezi lidmi. Tak si vybrala les. Tam je ticho, lidi nejsou vidět...
    Je blbý tam jezdit na schůzky. Všichni rodiče v zeleným a pak my. Všichni o tom něco vědí, my víme prd...
    Já teprve loni zjistila, že mezi myslivcem, hajným a lesníkem jsou rozdíly... A ještě furt nevím jaké...

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: haha tak to je vtipný, tak si kupte aspoň nějaký zelený hadry, ať zapadnete podobně nepatřičně si připadám i u nás ve škole, tam se všichni řídí čakrama, vesmírem a když to ne, tak aspoň horoskopem, ovlivnilo mě to natolik, že začínám věřit na karmu, ať už je to cokoli

    OdpovědětVymazat
  16. Houmlesák je nejlepší!
    Matiku taky nezvládám od 3. třídy, zjistila jsem to, když jsme byla kdysi na praxi na prvním stupni.

    OdpovědětVymazat
  17. taky jsem se těšila až budu dospělá... záhy jsem poznala, že nebylo ani moc na co...

    OdpovědětVymazat
  18. [4]: a je mercedes a síť cukráren v životě to nejdůležitější?
    je to měřítko úspěchu?
    a jakého úspěchu?
    a vezmu si prachy do hrobu?

    OdpovědětVymazat
  19. To je vážně umění, napsat jeden článek za dva měsíce a být pokaždý na titulce...     

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Z toho si nic nedělej, já se těšila, až budu matkou...

    OdpovědětVymazat
  21. Není nad ten pocit, když člověk zavře dveře od kanceláře a může všechno pustit z hlavy... Podle mě je celé české školství špatně. Takovým "zlatým pravidlem" by podle mě mělo být, že žáci by se neměli učit to, co si nebudou pamatovat. Proč se šprtat nazpaměť věci, které hned po písemce všichni zapomenou? Vše ustrnulo v dobách, kdy neexitoval internet, možnost snadného vyhledávání informací... Je absurdní, aby se např. učily přesné letopočty, když po dokončení školní docházky si nikdo ani nepamatuje století, ve kterém se dané události staly...

    OdpovědětVymazat
  22. Domácí úkoly mám i jako stará, inu, co zbývá, když není jiná možnost.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak to bývá.. Se sestrou jsem dělala a dělám doteď úkoly jedině já. Pamatuju si  hrozné slovní úlohy z matiky, kdy otázka na konci byla tak blbě položená, že jsme nikdo v rodině netušil, co se po nás chce spočítat..Naštěstí se to stávalo jen občas

    OdpovědětVymazat
  24. Domácí úkoly jsou dobrá věc, ale musí být vhodně a dobře zadány.

    OdpovědětVymazat
  25. [16]: neznám nikoho, kdo by zvládal, vlastně ne, jedna známá co dělá účetnictví, ta dává i osmou třídu, dobrá je[17]: no tak jisté výhody to má, ne?[18]: no taky si říkám, tentokrát jsem to opravdu nečekala.. připadám si skoro jak Kája na slavíkách . No buď všichni dobří blogeři odešli a ti co přišli se ještě správně nezajeli, zůstáváme my, co jsme teď nepřišli ani neodešli..[20]: a to máš za to těšení! Jak se člověk na něco těší..

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: ano, někdy se zapotíme celá rodina, ideální vzít takovou úlohu do práce, zapotí se celá firma, někdy si úkoly zpestřujeme na závěr naše mýtingy

    OdpovědětVymazat
  27. zivot-na-prasky03 října, 2018 07:22

    Nám se doma "urodil" nadaný syn a nerozumíme mu občas a některé jeho úkoly bychom sami nezvládli, a to je teprve ve třetí třídě :)

    OdpovědětVymazat
  28. [23]: Tohle je ale úplně přesné. Nechápu, kdo ty učebnice píše a jak se z nich kdokoliv cokoliv dovede naučit.
    A ještě horší je vysvětlovat učitelce, že ne, že dítě to má spočítané správně a ona špatně. Chápu, že matematika je pro někoho utrpením, ale nemůže je přece učit kraviny?S úkoly je to těžké, jestli ano nebo ne a jakou formou. Nevím, jak jiné profese, ale třeba mně se stává, že doma studuju - není to moc daleko od domácích úkolů. Klient/Zaměstnavatel mě přeci platí za vykonanou práci, nikoliv za to, že si studiem zvyšuju kvalifikaci. V některých oborech se člověk prostě vzdělává celý život, takže je asi v pořádku, když si už na základní škole zvykne se samostatně učit.

    OdpovědětVymazat
  29. Děti nemám, takže jsem si s nimi tohle neužil, tak se mi to snadno mluví, když řeknu, že domácí úkoly v přiměřené míře považuju za užitečné. Jak je vidět - zdaleka nejen pro děti .

    OdpovědětVymazat
  30. Homelesák je dobrý
    Mám teď čerstvě dítě v první třídě, tak mě napadaly přesně tytéž věci - jak ráda jsem se kdysi zbavila psaní domácích úkolů a že mi ani na mysl nepřišlo, že se to zase ke mně jednou obloukem vrátí. No a je to tady. "Napište, kolik věcí je na obrázku a porovnejte." - "Mami a mám počítat ty třešně po kuličkách nebo po svazcích?"

    OdpovědětVymazat
  31. Já si myslím, že úkoly jsou prospěšné. I když se často dělají s internetem Ono je lepší na internetu něco vyhledávat, co člověka trochu poučí, než hrát bezmyšlenkovité hry a pasivně koukat na youtobery. Ale děti by měly jiný názor.

    OdpovědětVymazat
  32. No, ušetřím ti práci, když ti řeknu, že pokud už chceš nějaké osobě přisoudit vynález elektřiny, měla by ses obrátit k nějaké náboženské transcedentní autoritě (jako třeba Bůh),jinak to ber jako souhrn projevů elektrostatického pole aneb je to přírodní jev Jj, úkoly nekončí ani na vysoké, ale tam si je ratolesti už musí dělat sami

    OdpovědětVymazat
  33. To už je odjakživa že děti chcou být dospělí a ti zase dětma já školu a úkoly nemusela taky .

    OdpovědětVymazat
  34. to já se na to docela těším.. až to budu oprašovat.. proto jsem si preventivně koupila i matematiku do 3 třídy.. horší spíš bude ta čeština.. různé rody atd.. a jinak k domácím úkolům.. ty jsem milovala.. když jsem si v klidu sedla.. udělala pohodlí a mohla jsem si to dělat bez stresu.. :)

    OdpovědětVymazat