pondělí 4. června 2018

Sacharyyd

Kolegyně Samanta je v ketóze. Ne, není to žádná nemoc, je to jen stav mysli a těla. Těla, které přijímá minimum sacharidů, čímž je přinuceno spotřebovávat vlastní tuky. Lékaři zavrhovaná, širokou veřejností vítaná metoda rychlého hubnutí. Stav mysli, který opovrhuje cukrem, sacharidy a čímkoli, co by se jako sacharid mohlo tvářit. Samanta se vyhýbá cukru. Neznalí kolegové, kteří tu a tam dovezou nějakou sušenku ze služebních cest a Samantě nedejbože keksík nabídnou, uslyší její temný hlas "sacharyyyd" (záměrně píši tvrdé y, aby ta intonace vynikla). Samanta nenávidí sacharidy, jednou jsem jí přistihla, jak zkoumá lahev s čistou vodou. Nikdy to nepřiznala, ale já vím moc dobře, že tam hledala "sacharyyyd". Ketóza funguje tak skvěle, že se občas nenápadně snažím přiblížit k Samantě, aby mě ta její ketóza užrala také něco z mé tukové tkáně. Samantě tuk už pomalu dochází, věřím, že její tělo bude brzy brát i od nás ostatních zoufalých kolegyň. Samanta již hodně zhubla. I já jsem prodělala značný úbytek váhy, ale jelikož moje startovací hmotnost byla o pár úrovní výš, můžu nyní přijímat dary od kolegyně Samanty v podobě jejího již nepadnoucího oblečení.
Dnes jsem dostala první balíček oblečení a mám radost. Oblečení mi padne jako ulité. Pravda, trochu mě štve, že Samanty startovací velikost před hubnutím odpovídá mé nynější velikosti po zhubnutí, ale co, jsem stále na cestě a doufám, že dojdu do cíle ještě letos (když se k Samantě budu častěji přibližovat). Samantě jsem výměnou za oblečení nabídla, že jí zakoupím nějaké vysokoproteinové a nízkosacharidové dobroty. Bránila se, ale viděla jsem, jak se její proteinové JÁ tetelí blahem. Přišla jsem domů a zkouším si pestrou halenku a nakrucuji se před zrcadlem. Kvítek, který zbystří nezvykle barevnou kombinaci se rozzáří a volá:
"Mami, ty vypadáš jak z pohádky!"
A já se dmu pýchou, očekávám že budu princezna, nebo dokonce královna a už se těším, visím mu na jeho roztomilých rtíkách, kterou éterickou bytost vysloví, možná víla bych taky mohla být!
Ó, jak já jsem ráda, že mám takového pozorného syna, všimne si nové halenky a ještě ze mě udělá princeznu, ten dětský čistý pohled, ty jiskřičky v očičkách…
"Mami ty vypadáš jak ta paní, jak se jmenovala .. eee"
Napovídám "Princezna?.. Králov..?"
"Už vím, už vím" křičí nadšeně Kvítek.
"Vypadáš jako stařenka!"
Takže tak.
Vaše stařenka Helga
Selfie ještě nemám moc vychytané

13 komentářů:

  1. Miluju Tvýho Kvítka! Miluju Tvoje psaní! Tebe mám ráda. Nechávám si vůli ještě pro nějakýho chlapa...

    OdpovědětVymazat
  2. A mě nemilujes? Jenom ráda? Pche příště prosím ještě víc superlativu. To já tě miluju a nebojím se s tím vyjít ven     

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Ty jsi prostě velká frajerka, jsi lepší, no... Stydím se.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem blbla s cukry,ale už mě to přešlo. Asi proto, že v ketoze prý také trochu zapácháme Tak to raději budu mít obruč než páchnout.

    OdpovědětVymazat
  5. selfie taky nemám vychytanéa opravdu blbneš s ketózou? něco jsem o tom četla a přišlo mi to šílenéi když sladkému se taky snažím vyhýbat ale pořád to někdo k nám domu donáší

    OdpovědětVymazat
  6. Nevěřím tomu, že se jde od sacharidů odmilovat!

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: kolegyně nesmrdi ji to vyloženě sedlo bych rekla

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: ne já neblbnu s ketozou, jsem k tomu spíš skepticka mám normální jídelníček racionální od všeho trochu.vysledky nemám tak rapidni ale zato doufám už navždy.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: jde to, stačí si to vypnout v hlavě a je pak zajímavé sledovat jak to tělo reaguje na cukry jako na drogu, když ho nemá, co vyvádí.. Já sacharidy jim, ale ty pomalé, a je to super.

    OdpovědětVymazat
  10. Až Ti Samantina ketóza užere dostatečně, pošli ji za mnou, taky by mi to bodlo.
    Já začala tím, že jsem přestala sladit nápoje. A málokomu chutná to, co peču, protože do všeho dávám jen půlku cukru.
    No a pak mě jednou začas popadne deficit a nacpe mi do huby tabulku čokolády. Hajzl...

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: ...čokoládu, fofolu, karamel, Jägermeistera, pivo, reveňový koláč, bubliny, jahodové knedlíky...

    OdpovědětVymazat
  12. Život bez sacharidů, fuj, to zní strašně děsivě Co pak člověk z života má, když si nemůže dát ani čokoládu? Asi budu radši pořád kulatý hobit.

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Tyhlety rychlodiety jsou takové to: kdo chce víc, nemá nic... Aby pak Samanta nechtěla to oblečení  zpátky.
    Ono bez sacharidů se dá žít jen po omezenou dobu a ono je sice fajn, co to tělo udělá, když je najednou nemá v čem potkat. Ale už to nebude tak příjemný, až zas přijdou pozdravit.

    OdpovědětVymazat