pondělí 18. června 2018

Žako umírá

Vítejte u dalšího dílu povídání o kolegyni Samantě, je to ta Samanta, která je v ketóze a nesnáší sacharidy, jak jste si měli možnost přečíst ve článku Sacharyyd. Zjistila jsem, že Samanta je snadným terčem vtipů a šikany a plánuji o ní napsat celou sérii článků. Samanta má papouška Žaka. Je to její velký koníček ten papoušek. Je to tak velký koníček, že má dokonce dva papoušky. Ještěže nevlastní koně, to bych pak musela označit její pěstování koní za jejího velkého papouška. Haha, hrozně vtipný. Papoušci jsou velmi šikovní a s láskou opečovávaní. Samanta se jim snaží simulovat původní prostředí, odkud papoušci pochází, vybudovala si džungli v domácnosti. Nikdy jsem u ní nebyla, ale z vyprávění vím, že se jim po nábytku pnou liány, v místnosti mají několik kmenů dotažených z lesa a ze stropu visí orchideje. Oběd musí jíst na gauči, protože na jídelním stole mají malou Amazonii. Myslím, že brzy u nich doma vznikne malá botanická zahrada se zoologickou vsuvkou v podobě papoušků. Návštěvy budou nuceny zakoupit si u vchodu vstupenku a misku s nakrájeným ovocem. Předpokládám, že vstupenky bude prodávat jeden papoušek a druhý bude provádět po bytě s odborným výkladem. Protože ale doma papoušci postrádají sluneční svit a odpovídající UV záření, musela Samanta pořídit kšíry a závaží na papoušky, aby je mohla venčit a vystavovat všemožnému záření. Nevěřili byste, jak je těžké sehnat na internetu závaží na papoušky a také byste nevěřili, co dokáže google nabídnout, zadáte-li "závaží na ptáka" do vyhledávače. Proběhlo první venčení, nebyla jsem u toho, ale představuju si to jako pouštění draka, nahoře plápolá papoušek na šňůře, dole plápolá páníček. Musí to být švanda.

pixabay.com

Švanda to přestává být, pokud drak při venčení prostydne. Žako prostydnul. Žako začal chrčet. Samanta googlila, krom nachlazení na ní vyběhly mykózy, rakoviny a jiná smrtelná onemocnění. Samanta panikaří a už jede do Prahy doktorovi. V přepravce chroptějícího Žaka. V metru poutají s papouškem nevítanou pozornost. Spiklenecky po nich pomrkává důchodkyně naproti:

"Vezete holuba?" ptá se babička
Samanta uraženě: "Ne, to je papoušek."
Babička se nenechá odbýt: "Papoušci jsou přece krásní, barevní, tohle je holub pani, toho já poznám, ten kdo vám ho prodával, vás pěkně nachytal pani, kdepak papoušek, holub to je.
Samanta jí nevrle vysvětlí, že ví, co veze a že to rozhodně holub není. To nasere, papoušek za desítky tisíc a vypadá jak holub.

V čekárně zvěrolékaře po třech hodinách čekání, přichází Žako konečně na řadu. Chrčení sice nepředvede, ale v rámci sebeobrany vyvíjí takový zvuk, že se všechny pražské sanitky můžou jít zahrabat. Po pěti minutách jim zvěrolékařka oznámí, že papoušek je zcela zdráv, vytrhne jim z ruky 600 Kč a vystrčí je ze dveří, v tom řevu by pracoval leda tak vůl.

A diagnóza? Holoubek je zdráv a velmi šikovný, poněvadž se naučil napodobovat vypouštění myčky, nejdřív chrčí, pak třikrát zapípá.

Chrrrrr píp píp píp

Takže tak

Helga

41 komentářů:

  1. To bylo hezký!! To je mi hezky. Nechce se mi hledat na googlu "závaží na ptáka", ale moje obrazotvornost ( pardon) byla obří.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mě by spíš zajímal opačný probém, něco, co by ho povzneslo...
    Petr Hapka kdysi vyprávěl, že jeho loskuták (myslím) se naučil vyzvánění mobilu, málem ji doma z toho hráblo.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: chaaa něco jako vrtulník na ptaka vid? Joo to je dobryy

    OdpovědětVymazat
  4. Super, krásně se bavím a i moje představivost na závaží na ptáky pracuje celkem slušně 😀 Díky, zdravím 😁😁

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Ráno jsem byla střízlivá, ale vrátila jsem se z dovolené a byla jsem nějaká gumová, koukám, že píšu jak autistka...

    OdpovědětVymazat
  6. [2]:[3]: Prdlačku vrtulník, holky. Papouška na ptáka, dvě mouchy jednou ranou

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Takovej papoušek stojí 80 litrů, nemáš tam něco levnějšího, Baru...?

    OdpovědětVymazat
  8. [9]:, [10]: Holub bude levnější a bezpečnější, papoušek by mohl ptáka urvat..!
    A dost, nebo nás Helga zablokuje.

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě v dobách tlačítkových mobilů (takže v pravěku) jsme doma měli korely. Mamka tehdy byla (a stále je) jak telefonní ústředna. Pořád někdo něco chtěl, sháněl, potřeboval... a tak smskovala jak drak. Kudy chodila, tudy cvakala. Jenže občas mi přišlo, že doma cvaká, i když tam vlastně vůbec není. Brzy z rána mě to umělo i řádně vyděsit. Někdo píše smsky ale nikdo v domě není
    Korely už z toho jejího věčného psaní měly asi mozek na kaši.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Helga nás nezablokuje, Helga nás má ráda

    OdpovědětVymazat
  11. ženy, někdy by plně stačila i vážka pro splnění funkce, já věděla, že závaží na ptáka bude mít úspěch, naše kancelář tím žila celý jeden den

    OdpovědětVymazat
  12. Á, naše titulková hvězda, gratuluju...

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Už ani nevím, jak to bylo (ale vzhledem k věku je možný všechno ), závaží na ptáka jsme na googlu se sestrou a kamarádkou objevily když nám bylo tak čtrnáct. Byly jsme jen tři, ale dovedeš si představit, že takový puberťačky se třískaly víc a dýl než celá vaše kancelář.

    OdpovědětVymazat
  14. [10]:
    [11]:Holky moje, to byl ale ptačí "koncert"! Skvěle jste pobavily!

    OdpovědětVymazat
  15. Helgo hezky napsaný článek, humorný, k pobavení.
    Jen..., ten rozhovor a přesvědčení babičky v metru je mi víc než blízký. Mám ho denně, když příjdu z práce. Jak jsou přesvědčeni, že oni mají pravdu, jen oni.

    OdpovědětVymazat
  16. ženy a co takhle spíš hever, neboli zvedák. Závaží by bylo kontraproduktivní- jejda, to jsem to krásně napsala, co?

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to byla trochu drahá sranda.

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle je jeden z nejlépe převyprávěných a nejvtipnějších článků, který jsem za poslední dobu četla    Opravdu skvělý!

    OdpovědětVymazat
  19. Bavím se skvěle, naši mazloni jsou někdy pěkní piškuntálové. A nejenom ti s péřím!

    OdpovědětVymazat
  20. Skvělý příběh.. také mám doma pár zvířat a přesně vím, jak někdy dokáží člověka potrápit, i se mu vysmát do obličeje

    OdpovědětVymazat
  21. [15]: Dík, mám radost a hlavně Samanta se raduje, že její příběh je tak úspěšný
    už po mě chtějí peníze, nic jim nedám[17]: dovedu, my jsme teď v kanceláři snad ještě horší, než to co jsem byla schopná vyvádět v pubertě[20]: jasně, oni vědí všechno.. zase vědí toho víc než my, ale ne vždy mají pravdu

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Ružo, nevím, co máš za životní zkušenosti, ale hever aby zvedal odpovídající váhovou kategorii.. já radím vážku v komentech, ty radíš hever.. asi se budu muset zamyslet     

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: ó děkuji Jinak se tu u komentářů směju, jakou představivost můžou vyvinout ženy všech generací a ty nejstarší se umí nejvíc odvázat

    OdpovědětVymazat
  24. Psala jsem už to včera, ale nějak to nevzali. Samozřejmě nejstarší se odvazují, nemají se už čeho bát a navíc jim už tak nezáleží na tom, co si kdo o nich bude myslet. Zkušeností mám fakt habaděj a čím dál víc "hloupých" nápadů.

    OdpovědětVymazat
  25. Asi si budu muset pořídit papouška! Ale "závaží na ptáka" radši nikdy googlit nebudu.

    OdpovědětVymazat
  26. Já zase kdysi četla příběh o jistém starém mořském vlkovi, který si taky choval doma vzácného papouška, když tu papoušek náhle začal kašlat. Námořník přestal kouřit, protože se domníval, že papouška dráždí dým z jeho lulky, kterého bylo v jeho kajutě neustále plno. Jenže papoušek kašlal dál! Nezbylo, než se vydat na veterinu. Tam vyšlo najevo, že milý papoušek je zdravý, jak řípa, pouze napodobuje kašlání svého páníčka.

    OdpovědětVymazat
  27. [32]: Takový "léčivý papoušek" by se mohl chronickým kuřáků předepisovat na recept .

    OdpovědětVymazat
  28. [31]: ne to nedělej, jináč pokoušela jsem se ti nechat koment u tvého článku a buď ho tam budeš mít 4x, nebo ani jednou, nějak jsem neprošla asi zkouškou inteligence při vkládání

    OdpovědětVymazat
  29. [32]: haha to je dost podobné

    OdpovědětVymazat
  30. Žakouši jsou dobří komedianti. Když je mi smutno, občas si pustí tohohle https://www.youtube.com/watch?v=n0rbC4AlXYE

    OdpovědětVymazat
  31. [34]: Zatím komentář od tebe nevidím, blogspot je v tomhle dost otravný. Nejdřív si musíš vybrat profil, klidně můžeš kliknout na anonymní, to je nejjednodušší a pak ještě kliknout, že nejsi robot. Nevzdávej se!

    OdpovědětVymazat
  32. [37]: aha a já to nechtěla anonymně, chtěla jsem to jako Helga, a k robotovi už jsem se ani nedostala, zas to zkusím

    OdpovědětVymazat
  33. [37]: omg to už bych snad radši chtěla ty roboty aby mi zaspamovali celé komentáře, než tam skládat ty testy, já tam ty autobusy prostě nevidím, asi až na šestej pokus jsem byla uznána, že nejsem robot      co to jee?

    OdpovědětVymazat
  34. Autobusy? Já myslela, že stačí jen kliknout do rámečku a hned to je. Podívám se do nastavení, jestli bych to nemohla nějak zjednodušit

    OdpovědětVymazat
  35. Chovatelka papoušků22 června, 2020 11:49

    Pěstování koní? tak hlavně vy zůstaňte raději jen u pěstování kytek. Nevím, co je špatného na tom, mít jako koníčka CHOV papoušků. Myslím si, že jste zamindrákovaná nebo to je závist, že kolegyně má peníze na papouška, který něco stojí? Sexistické narážka na závaží na ptáka? Je vám 15? Jak se někdo může tímhle tím bavit....

    OdpovědětVymazat