úterý 7. února 2017

Bílý sex

Koupila jsem sýr. Parmezán. Vůbec mi nepřišlo divný, že by 800 g blok stál 60 Kč. Doma Zdenda otevírá ledničku, aby provedl každodenní rituál uctění svaté lednice (o rituálu více na konci článku), a povídá, že jsem hrozná frajerka. Jeho kompliment mě děsně potěšil a trochu se i červenám. "Jsi frajerka, že kupuješ sejra za pětikilo!"

Pak mám asi pětiminutový výpadek paměti. Když se probírám z mdlob, uvědomuju si, že ta cena byla za sto gramů, což by u Parmigiano Reggiano asi i odpovídalo. "Ale.. ale.. ale.. mělo to oranžovou cedulku, to znamená, že je to hrozně levný a že to musím okamžitě vsunout do košíku! " Bráním se, supím, nadávám na Lidl, na marketingové oddělení Lidlu, na prodejní oddělení Lidlu, i na ty chudáky na kase, nenávidím tu hnusnou oranžovou cedulku, ale ve skutečnosti jsem naštvaná sama na sebe, jaký jsem debil.

pixabay.com



Od té doby se stává sýr Zdendovou měrnou jednotkou. Hledali jsme například na netu, kolik stojí nějaká bankovní služba. Mně se zdálo 1500Kč za rok moc, Zdenda mne něžně pohladil po vlasech a říká mi, že to jsou jenom tři sýry, to zvládnem.
Další den něco hrozně páchne v ledničce. Zdenda koupil francouzský plísňový sýr za "pouhou" stovku, něžně mě hladí po vlasech a říká "Vidíš, jde koupit i levnější sýr". A nezapomene podotknout, že ho celý velký nákup stál stejně jako moje tři sýry. Dneska byli se Zorou u kadeřnice, ještě se ani nevyzuje a už na mně volá, že ta kadeřnice pro dospělého a dítě stojí míň, než můj sýr.

Už týden večeříme špagety s parmezánem. 200 g je už spotřebovaných, tak ještě 3 týdny a můžeme tuhle sýrovou kapitolu uzavřít. Zdenda ji tedy neuzavře asi nikdy.


A k tomu ledničkovému rituálu. Každý večer se jako muslimové modlící se k Mekce modlíme kdekoli v domě směrem k ledničce. Poklekneme, klaníme se, děkujeme za ty dary. Poté ji posvátně otvíráme a nahlížíme, co v ní je nebo spíš není. No a pak se nažereme. Říkáme tomu bílý sex. Znáte bílý sex? Lednička, mrazák, mikrovlnka, sporák..

23 komentářů:

  1. No jo, frajerka od pohledu...:) už podle avataru.

    OdpovědětVymazat
  2. :)) Kdyby se tohle stalo mě, tak mě můj muž snad svatořečí!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Haha, tohle naštve, ale zase tě může těšit, že jsi díky tomu napsala skvělý článek. V obchodě musí být člověk pořád nastražený, jako když je nablízku nepřítel.

    OdpovědětVymazat
  4. To ti fakt nebylo divný u kasy, že máš nějakej moc drahej nákup na tolik věcí? I když je fakt, že to mně se zdálo pořád Ale vždycky jsem překontrolovávala účtenku (ta výchova), tak bych na to asi přišla...ale samotnou by mě zajímalo, jestli bych to vrátila :)
    Tady tohle neřeším, parmezán máme v lednici běžně, ono to stojí tady jak v ČR, takže si ho tu dopřeji ráda a bez výčitek... ale kupuji teda postupně, po 200g, to zas jako jo

    OdpovědětVymazat
  5. Moje maminka říká, že to je důchodcovský sex

    OdpovědětVymazat
  6. Označení bílý sex je úžasný

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: máš snad něco proti mému autoportrétu? :)[4]: no právě v lidlu jsem polevila s kontrolou účtenky, oni mají vše dobre nacenene,takove Tesco, tam účtenku lustruju i dvakrát. A ne nepřišlo mi to divný, brala jsem asi tři flašky vína a nějaká dětská pyžama, platila jsem 1700, tak jsem si myslela že je to tím chlastem, prostě taková momentální zaostalost nebo co.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: na duchodcovsky to prejmenujeme za 30 let, bílý sex je víc cool označení.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale snad je ten sýr aspoň chutný

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Milá Helgo,
    nemám. Mluví ze mě závist..:)
    Tvůj autoportrét se mi moc líbí a vlastně na něj jsem se chytla, když jsem koukala na to hafo blogů tady.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný článek :) Doufám, že sýr alespoň chutnal a dovedl k bílému orgasmu

    OdpovědětVymazat
  12. U nás k bílému sexu přidáváme i pračku, já prostě musím a i ráda peru a již jsem nakazila i manžela...

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Milá padesátko, jsem ráda, že jsi se lapila :)[11]: jo něco takového jako orgasmus prožíváme každý den s těmi špagetami [12]: tak to je zajímavý upgrade, to u nás asi nehrozí

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Haha, to jste mi, dámy, něco připomněly. Měla jsem takovou netradiční svatbu narychlo (za měsíc) a tak jsem třeba koupila takovou tabulku, na kterou se kreslí, s nápadem, že to bude jakoby takové to svatební foto, jak bývalo dříve nad postelí...já nakreslím Martina na jednu stranu a on mě na druhou a že to bude nad námi při hostině.  To byste měly vidět Helgu rovnou prohlašuji za akademickou malířku

    OdpovědětVymazat
  15. U nás už bílý sex převládá ☺☺☺
    Parmezán za 500 není málo, ale včera mě dostal lilek v Albertu 149,-, nejdřív jsem myslela, že je to nějaká chybička,ale nebyla ☺ Jezte zdravě, ale bez leasingu už to nepůjde ☺☺

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Kdybych měla malovat já, nikdo si mě nevezme..:)

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Taky jsem po dovolené při nákupu narazila: brokolice za padesát, tak si radši vezmu cuketu, ta stála 45...nakonec jsem si vzala růžičkovou kapustu za dvacku.

    OdpovědětVymazat
  18. Super nákup,super článek.

    OdpovědětVymazat
  19. Já kupříkladu závidím, pravý parmazán jsem měla  v hubě, velebnosti,naposledy před 20lety a už jsem tu delikátní chuť zapomněla...

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: no a my to teď žereme jako chleba.. chceš kousek poslat?[14]: máš foto? Já jsem dokonce jednou měla tendenci si svůj portrét upgradovat, mám i ručně nakreslenou vystínovanou verzi někde, ale to už není ono

    OdpovědětVymazat
  21. To bych si vyčítala až do smrti, že jsem ochudila mladou, perspektivní rodinu..
    Minulý rok v Itálii jsem byla zklamaná,že to šidí už i makaroni a parmazán tam v restauraci je náhražka jako u nás.

    OdpovědětVymazat
  22. Musíš to brát tak, že jsi jednou vyzkoušela luxus, který si jinak nedovolíš. Výsledkem je zjištění "stejně není o co stát". Vyzkoušeno, odfajfknuto, a už se ví že neplatí "čím dražší, tím lepší", už pak ty dražší věci nelákají.

    OdpovědětVymazat
  23. Umírám smíchy, fakt.
    Každopádně problémy mám stejné. To je vždycky keců...."Kolik to stálo?" Ptá se manžel.... "Strašně málo, bylo to ve slevě!" Odpovídám vítězně. "Tak kolik?" .... Zahanbeně mlčím. Netuším.

    OdpovědětVymazat