sobota 4. listopadu 2023

Chlapci a chlapi

Celé dětství obou mých potomků bylo jedno velké předsevzetí, zejména u prvorozené Zory ty velké plány. Nevloží do úst sladkosti, první uzeninu ochutná nejdřív v patnácti a první mobil bude mít v osmnácti. Člověk pomalu couvá, ustupuje, měkne a nakonec je jediným cílem dožití se dospělosti a zachování základních životních funkcí nás rodičů. 

Dlouhé Kvítkovo přemlouvání se zdařilo a my ho přihlásili na kroužek airsoftu. Kdo by nevěděl, je to horda zelených chlapců pobíhajících v lese hrajících si na vojáky s pomocí realistických zbraní střílejících malé plastové kuličky (máme biologicky rozložitelné kuličky, plast v lese samozřejmě neschvalujeme). No co, aspoň nebude pořád sedět u počítače a roztáhne si hrudní košíček na čerstvém vzduchu, shořely poslední záchvěvy předsevzetí o nehraní stříleček včetně střílení v reálu.

Máme celé léto na sehnání výbavy. Po návštěvě Airsoft obchodu, musel Kvítek vlastním roztřeseným písmem stvrdit, že se jedná o dárky k svátku, narozeninám, Mikuláši a k Vánocům. Navrhuji provést symbolický pohřeb alespoň jedné naší debetní karty za pomalé, tklivé vojenské hudby. To neprojde, tak aspoň držíme minutu ticha za padlé peníze.


Můj slovník se rozšířil o dosud neznámé pojmy jako je "nosič plátů" a "kolimátor". Ten název se učím asi dva měsíce, zaměnuji za kulminátor, akumulátor a terminátor. Jeho M čtyřku i nadále nazývám "pistolí", "Nezapomeň si pistol", čímž ho tedy neskutečně ztrapňuji, ještě v kombinaci s kulminátorem,  na mě je to už moc výrazů, nedávám to.

"A budeš tam jezdit autobusem, já tě vozit nebudu, vojáky taky nevozí maminky autem na bojiště."

O den později u kladenského lesoparku na parkovišti K+R, dávaj maminky pusu svým malým chlapcům. Včetně mě.  Malým chlapcům s neprůstřelnými vestami, helmami, kompletně v maskáčích. Chybí už jen z kapsy vytáhnout látkový kapesníček a mávat narukujícím vojínům. 

"A máš ten kolimátor?" Volá za jedním chlapcem jeho maminka. Hmm, umí holka, uznale pokývám. Auta odjedou a z hochů se stávají muži. Ve dvojstupu odchází do lesa. Ještě, že je to jenom hra. 

O dvě a půl hodiny později usedá špinavý maskovaný muž těžce do našeho auta. "Koupil jsem to." Vydechne a vyhrnuje si rukáv, aby se pochlubil s první lehce krvácející modřinou.  Podobný scénář asi probíhá ve všech odjíždějících autech. Jsou to zase naši chlapci.. navždy.

Takže tak.

Airsoftu zdar.

Vaše Helga

11 komentářů:

  1. Tak jsem si musela vygůglit ten "kolimátor". To tomu nemůžou říkat prostě zaměřovač? :-) Takhle je to spíš "zaměňovač" názvů, osobně mi teda nejlíp zní ten kulminátor :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no že jo? A kulminátor si nechám patentovat, bude to měřič kdy kulminuje můj vztek v určité fázi měsíce.

      Vymazat
  2. Mrkni ke me na Zachrante vojina Karlika;) Zmura tenhle letni intenzivni kemp celkem zdatne vylecil, ale kdovi, s cim prijde potom!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vím, četla jsem, pamatuju :-), Kvítka zatím nic nevyléčilo ale kroužky jsou u mých dětí věc relativní, takže uvidíme..

      Vymazat
  3. Paintball je lepší, ale airsoft pořád dobrý. Minimálně lze zaručit, že mládě nebude mít na drogy. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Mě zaujal "nosič plátů". Trochu mi to připadá, jako kdyby se dal přikoupit zbrojnoš.

    OdpovědětVymazat
  5. To aby měl člověk speciální příruční slovníček. A kulminátor by mohl kromě kolimace při kulminaci i kulmovat :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Běžné starosti matky syna :-D
    Druhorozený se vracel paibtballových kempů jako jedna velká modřina, až jsem měla strach, že mě někdo udá sociálce.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to som zvedavá, čo nás za tých pár rokov bude čakať :D

    OdpovědětVymazat