úterý 10. dubna 2018

Zdendova jarní bokovka

A přišlo jaro. Můj muž Zdenda se chová na jaře divně. Zdenda se chová divně tak posledních pět jar. Prvních pár divných jar jsem celkem i žárlila, ale už jsem si zvykla, ono to kolem června zase utichne a je zase můj. Začne to tím, že mu tak v pětihodinových intervalech zvoní telefon, s telefonem si zaleze na záchod a tichým hlasem něco říká. Slyším jenom útržky hovoru a už pět let si skládám z těchto indicií obraz, kdo je onou cizinkou, na kterou vlezou na jaře choutky a svádí mi manžela. Bohužel indicie mi nedávají vůbec smysl, předpokládám, že mají nějakou zašifrovanou řeč.

Loni jsem třeba zaslechla slovní spojení "semeno.. něco něco .. zavolejte.. bla bla... nic se neděje." Předloni zase "broskvička .. huhly huhly.. postřik ne.. bla bla". Ale letos už jsem bouchla, slyším Zdendu, jak říká do telefonu, že "Brigádnice by se mi hodila, kolik vám je a máte praxi?" Tak jako to prr.. na brigády jsem tu já Zdendova Helga, Helga je jen jedna. Ta pravá, ta přidělená výborem, ta co neumí ukrojit rovně chleba, ta co vždycky přesolí jídlo. Mě žádná brigádnice nevyšoupne, to teda ne! Nastoupila jsem na něj s otazníkem na rtech, v očích, prostě jsem byla jeden velký otazník, kdo to byl a co chtěl?

A odpověď? Prý mají na letáku nějakého zahradnictví podobné telefonní číslo, jako je Zdendovo a volají mu lidi, na sadbu, stromky, brigády, mulčovací kůru a rašelinu. První roky je odpálkovával, že je to omyl, ale teď už hraje tu hru s nimi.

"Mulčovací kůru? Tu máme, samozřejmě přijďte."
" Sadba přijde v pondělí. "
"Brigáda jasně, bereme vás."
Během těch let se naučil teoreticky popsat sortiment svého neexistujícího zahradnictví, vyjmenovat několik brigádníků, které přijal v minulých letech, a celkem slušně naroubovat jabloň. A já už chápu, proč mě furt nutí přesazovat květiny, proč je vždycky tak spokojený, když konečně vypleju záhonek a koupím pár nových květin. A já už jsem klidná. Jsem ráda, že má nějaký hezký koníček a fiktivní brigádnice jsem mu dovolila, to je naprosto v pořádku.

Z toho vyplývá, že žárlivost je hodně špatná vlastnost a dvakrát měř a jednou řež(a taky řeš) a víc mouder už mě nenapadá. Takže až budete podezírat své blízké z nevěry, nejdřív si zjistěte, jestli nemají fiktivní živnost.

Takže tak

Zahradnictví zdar

Vaše Helga

9 komentářů:

  1. Helga jede...! Helga je dobrá...! Helga je všude...!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: dík, ale na tobě nesaham ani po kotníky!

    OdpovědětVymazat
  3. když jsem před pár lety podezřívala teď už manžela z nevěry tak na něj letěl narozeninový dort! smůla že měl narozeniny...no a až pak jsem se zeptala o co jde

    OdpovědětVymazat
  4. Chudáci ti brigádníci, co mají radost, že budou mít brigádu a pak zjistí, že teda asi žádnou mít nebudou.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to se povedlo. Moje spolužačka měla na gymplu podobné číslo pevné linky, jako nevěstinec stojící na druhém konci ulice. To bylo jinčí kafe...

    OdpovědětVymazat
  6. Hahaha! Jsem fakt ráda, že jsem narazila na Váš blog, Helgo! Už dlouho jsem se tak u ničeho nebavila, jako u Vašich článků!

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:[2]: Tak abyste se nehádaly.... jste naprosto srovnatelný! Důkazem budiž to, že už jsem se několikrát začetla a zapomněla, u který zrovna jsem!

    OdpovědětVymazat
  8. Škoda, zahradnictví je skvělé, to mně volají pořád jen pojišťováci .

    OdpovědětVymazat