středa 21. února 2018

Těžký život sportovního debila

Sportovní nadšenci tohle nikdy nepochopí, ale existuje jistá skupina lidí, která se nezajímá o sport. Ani o olympiádu, ani o mistrovství světa amuleta.. prostě nic.. prázdno.. vakuum.. Všichni nadšenci se právě po přečtení první věty rozbrečeli, pomočili a omdleli, nebo si šli udělat pět leh-sedů na vzpamatování. Patřím mezi takové ignoranty i já. A tak nějak nevím, jestli se za to mám stydět, nebo na to být hrdá. Proč nás to proboha nezajímá? Jak to vysvětlit. Třeba to ani nezajímá naše rodiče. Třeba nás vyloženě sere to jak se stáváme vlastenci jen v momentě, kdy někdo z našich dotáhne zlatou. Třeba i sami sportujeme, lyžujeme, hrajeme tenis, volejbal, ale prostě to jenom hrajeme a už nás to nebaví na to koukat. Vedlejší efekt této ignorace je absolutní neznalost jmen sportovců. Jo i těch nejslavnějších. A nejkrajnější ignorantští extremisti neznají ani Ledeckou. Jako fakt! Jestli některý nadšenec dočetl až sem, doporučuju krátkou přestávku, než budete pokračovat, utřete slzy, dalších pět sklapovaček, nádech, výdech.

zdroj: pixabay.com

Já se třeba někdy nad sebou zamyslím a přinutím se dívat na tenis, je to celkem fajn. Jenže když komentátor řekne, že Garciaová zkazila podání, přepínám. Takhle se ta ženská za prvé nejmenuje, za druhé každý rok doufám, že se ústav pro jazyk český umoudří a konečně tuhle část pravopisu změní. U asiatek je to někdy opravdu absurdní.


Moje kolegyně Katka je nadšenkyně. Sleduje všechno, výhry slaví, někdy i ta slzička ukápne, prohry nese těžce. Můžu jí tady v klidu zdrbnout, poněvadž omdlela už po první větě. A taky mi dává záludné otázky, jako třeba co dělá Špotáková. Snažím se schovaná za monitorem pantomimou prosit o nápovědu Livii. Naznačuju nejdřív běh, ta kroutí hlavou, předvádím hod oštěpem, krčí rameny. Livie to taky neví a té nikdo kontrolní otázky nedává. To není fér. Katka se v ten moment hroutí: "Jak proboha někdo může nevědět, kdo je to Špotáková?!" No prostě nevím no. Už i Zora ví o olympiádě víc, než já. Právě jsem jí dávala do postele a dostala jsem školení jaký je rozdíl mezi sáňkama a skeletonem , fakt jsem to nevěděla (a teď jsem si googlila, co je to vlastně skeleton a jak se to píše). Nevím co je severská trojkombinace, musím hodně přemýšlet, ze kterých sportů se skládá triatlon a biatlon. A když už se to dozvím, tak to za dva dny už zase nevím. Určitě mám nějakou formu sportovní sklerózy, nebo aspoň sportovní demenci, možná by mě měli víc prozkoumat. Všechny sportovce moc pozdravuju včetně těch dvou, které znám: té Ledecké (utkvěla mi onehdá, když byla v show Jana Krause, díky tomu jí znám) a ještě té druhé jak jezdí na prkně (asi), i ty ostatní, které neznám. Jejich zápal a boj je obdivuhodný a tímto nechci znehodnocovat a ponižovat jejich snahu a léta dřiny.


Zdraví vás sportovně dementní Helga

P.S. a Jágra taky ještě znám :-)

9 komentářů:

  1. No, a mě taky sport nic neříká

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, ten základ z rodiny je znát, moje máma taky nikoho nezná a je na to pyšná.
    Já jsem se vypracovala vlastní pílí, sleduju biatlon a dám si v sobotu hokej...

    OdpovědětVymazat
  3. A proč to nějak vysvětlovat? Jak oni vysvětlují, že je, hrůzo hrůz, vůbec nezajímá mořské ptactvo, že nadšeně neskákají ze šachů nebo horečně nesledují každou novinku v kulinářských technologiích? No jak něco takovýho vysvětlí?!... Nijak, prostě mají jiný zájmy, jako my, který vůbec nijak nezajímá sport. To přece nemusíme vysvětlovat Já nevím ani to, cos tu vypsala, ale nemám vůbec žádnou snahu to zjistit. Prostě nezájem. A tohle o sobě vím už dlouho - naprosto stejné je to i s filmy, kdy je téma nějaké sportovní družstvo, nějaká sportovní událost, běžec, lyžař nebo něco. Prostě mě to začne nudit a odrazovat už jenom obalem nebo názvem a v žádném případě nehrozí, že bych se na to podívala. Což ovšem prostě není nic, co je třeba vysvětlovat. Je to jen jeden z mnoooooooha možných zájmů

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: díky, tohle je opravdu hezká obhajoba[2]: a biatlon je co?

    OdpovědětVymazat
  5. zivot-na-prasky22 února, 2018 09:57

    Já zase synovi říkám, že lyžuje jako Tomba (la Bomba), protože to byl můj vzor v dětství a nevím, proč se mi dvacetiletí instruktoři smějí, ze toho pána už nikdo nezná.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem asi totální ignorant
    Jako jo, že je olympiáda, to samozřejmě vím. Taky poctivě sleduju počet medailí a tvrdě si přísahám, že si jednou přivstanu na hokej, ale stejně jen nakukuju od počítače.
    Ovšem podobně to mám i s politikou.
    A taky jsem kulturní barbar
    Hudba mi nic neříká a nejsem schopná vyjmenovat tři malíře. A tři divadelní hry...
    Vlastně... Asi nejsem schopná přijít ani na tři počítačové hry
    Ale dokážu vyjmenovat několikero druhů jídel a všechny zvládnu uvařit Jo a Ledeckou si pamatuju Díky Jankovi Ledeckému...
    Hele, vidíš, asi to se mnou nebude tak zlý, páč si pamatuju některé jeho písničky

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:  Já bych ani nevěděla, že je olympiáda, kdyby k tomu pár mých přátel nesdilelo na fb příspěvky

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem na tom úplně stejně.     Naštěstí ale není v mém okolí nikdo, kdo by mi dával záludné otázky.

    OdpovědětVymazat
  9. Bohuzel nemohu komentovat, taky jsem omdlela

    OdpovědětVymazat